דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבריאה המפורקת לחלקים, נמצאת בידיים שלך

הבריאה המפורקת לחלקים, נמצאת בידיים שלך

שאלה: מה זה אומר להיות שותף של הבורא?

תשובתי: נאמר שהקב"ה מתחיל את הבריאה והצדיקים מסיימים את הבריאה. התפקיד שלנו, זה לקחת את כל מה שהוא הכין עבורנו ולהרכיב באופן מלא את הלגו הזה, את כל הפאזל, בכך שמשחזרים את התמונה הראשונית שנבראה על ידו. בזה אנחנו הופכים להיות שותפים של הבורא.

אנחנו אוספים את הבריאה שלו, אבל כביכול בצורה הפוכה. בכך שאוספים ומחברים את חלקי הבריאה יחד, אנחנו מגלים בכל חלק וחלק מאיפה הוא נוצר, למה נוצר דווקא כזה, איך הוא נקשר לחלקים האחרים, מה צריך לעשות כדי להתחבר עם האחרים.

כאילו שלפנינו נמצאת ערימה של חלקים מפורקים מאיזו מכונה, שהתערבבו ביניהם ללא שום סדר. ואנחנו לא יודעים ממה להתחיל ואיך לקשור בין כל חלק וחלק. אבל בערימה הזאת יש את כל מה שנחוץ, אין מחסור בשום דבר, חוץ מהאומנות לדעת מדוע זה נברא כך, לאיזו מטרה, מה צריך לעשות עם זה כדי שהמנגנון הזה יתחיל לעבוד?

איזו עבודה המכונה הזאת צריכה לעשות? איך אני קשור אליה? כיוון שאני הופך להיות חלק אינטגרלי של המכונה הזאת. במכונה הזאת יש מרכיבים של דומם, צומח וחי, שאיתם יותר קל לי להסתדר ולסדר אותם. אבל יש את החלק ה"מדבר", שאיתו בכלל לא מובן לי מה לעשות, ואיך אפשר לחבר אותו. זה אפשרי רק בעזרת הבורא.

כך, על ידי עבודת ההרכבה של המכונה הזאת, הפאזל הזה, אנחנו משיגים את המהות של כל היחס של הבורא אלינו. אנחנו אף פעם לא משיגים את המאציל עצמו, את עצמותו, אלא רק את היחס שלו אלינו, את ה"כלים" שלנו, את התוכנית שלו, את מחשבת הבריאה, כמו שכתוב, "ממעשיך הכרנוך". מזה שאנחנו לומדים איך ש"אור חסדים" ממלא את ה"כלים", ואחר כך "אור חכמה", ואחר כך מ"בינה" ו"חכמה" אנחנו משיגים את ה"כתר", כלומר את מחשבת הבריאה.

אבל זו מחשבת הבריאה כלפינו, ולא הוא עצמו. אין לנו "כלים" להשיג אותו עצמו. לפחות כך אומרים המקובלים. לא ידוע לנו מה קורה אחר כך במדרגות העליונות, לאחר גמר התיקון.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 25.06.2013

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest