הבעיה של עולמנו

שאלה: האם ישנו סימן כלשהי לכך שהתחתונים היתקנו בצורה נכונה לפעולותיו של העליון?

תשובתי: ברוחניות יש שתי תכונות הפוכות שמתחברות יחד, ואיננו מסוגלים להבחין זאת בשכל הגשמי שלנו. כיוון שהשכל שלנו בנוי להבחין הכול מנקודת מבט של העולם הזה, הוא פועל בתוך האגו, ואתה מבין, מרגיש ופועל רק עם מה שאתה מקבל לתוך האגו שלך. אם שתי הצורות, שתי הדעות, שני הכוחות מנוגדים בינתיים, אינך יכול לעבוד. לכן אתה נשאר בחוסר הבנת המתרחש.

לכן גם את העולם שלנו איננו מבינים. למרות שבעולמנו אנחנו נמצאים בתוך אגו קטן שרוצה למלא את עצמו, ושום דבר אחר. אך מנהלים אותנו כוחות השפעה עליונים, לכן גם איננו מבינים איך פועל העולם הזה. מדוע איננו מבין אותו? – כי איננו לוקחים בחשבון כוח אחר שפועל בעולם, כיוון שהכוח הזה נסתר מאיתנו וכל תכונותיו הן הפוכות לנו, ויחד עם זאת הוא משפיע עלינו וגורם לתגובות הפוכות בנו, הוא מאלץ אותנו לפעול בתגובה.

בחצי השני של המציאות שלנו, בה פועל הכוח העליון, כוח ההשפעה, אינך מבחין, אינך מזהה, אינך מבין ואינך יכול להתחשב בו. לכן, תמיד חסרים לך ההבנה, הידע וההבחנות. מסיבה זו איננו מבינים את פעולותיו של העליון על התחתון ואת תגובותיו של התחתון על העליון. מי זה העליון ומי זה התחתון? הכול נסתר, וזו הבעיה.

אנחנו מדברים על המערכת העליונה, בה הכוח המקבל והכוח המשפיע קשורים יחד, משלימים זה את זה ופועלים יחד בקשר, בחיבור אחד, כדי לקבל על מנת להשפיע. הם תלויים זה בזה וזקוקים זה לזה. בעולם שלנו אנחנו נמצאים בכוח אחד בלבד – האגואיסטי. גם במידה שאנחנו מדברים על הכוח השני, זה לא מתחבר אצלנו עם הכוח המקבל, הם אינם יכולים לפעול יחד. ההשפעה הפוכה לקבלה. זו כל הבעיה של העולם שלנו.

מתוך השיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות" 21.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בהשׂיגנו את הזמן
תרופה מרה, במקום שקר מתוק
להבין זה את זה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest