דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בכי על "לב האבן" האטום

בכי על "לב האבן" האטום

שאלה: אני מנסה לברר מה התפילה שלי צריכה לכלול?

תשובה: התפילה זו עבודה שבלב. אם אתה משתדל להתייחס נכון למציאות, אז מה שמתרחש בלב שלך נקרא "תפילה". אינך יכול לתכנן עכשיו שתתפלל בין 10:00 ל- 10:30. כך לא ניתן לעבוד.

כל מה שחווים במעמקי הלב נקרא תפילה. אנחנו יכולים לבצע פעולות שונות ומגוונות כדי להשפיע על ליבנו, אך איננו מסוגלים לסדר בו תפילה. אנחנו יכולים רק להכין את הלב שירגיש, ואז התחושה הזאת תהיה תפילה.

הבורא נמצא בתוך הלב שלך, בחלק המרכזי ביותר שלו, כאשר מרגיש את הבחינה ד' של הרצון שלך. האור פועל במעמקי הלב, בבחינה ד'.

לסדר את התפילה, זאת אומרת, לבצע מגוון פעולות סביב הרצון שיצרו בו רושם, ירככו אותו. אך מה שיקרה ברצון הזה בסופו של דבר, ייקרא תפילה.

אנחנו לא בעלי הבית על התפילה עצמה. לפעמים אתה משקיע מאמצים אדירים בכדי לגעת בלב, אך הוא נשאר יבש ואינו רוצה להגיב. אתה רץ ומשתדל, שר ובוכה, קורה טקסטים מרגשים, אך הלב אינו מגיב.

אולי זה רק נדמה לך, כי מי יודע מה קורה בתוך הלב. איננו מרגישים את מעמקיו. אולם המאמצים שהשקעת מביאים תועלת רבה. התפילה החזקה ביותר היא, כאשר אתה לא מרגיש שהלב שלך מגיב, אך עושה הכול בכדי לשנותו. והוא שותק ואינו מגיב.

אתה מבין את חוסר האונים המוחלט שלך, ואתה מרגיש בתוכך את "לב האבן" האמיתי שאינו משתנה כלל. אתה יכול לבכות, לרוץ, לקפוץ, לעשות כל דבר, לקרוא תהלים ותפילות, מאמרי "שמעתי", לצאת להביט אל השמיים, להתכלל בקבוצה, אך הלב נשאר אבן. אולם דווקא המאמצים הללו להפוך אותו ל"לב בשר" הם האמצעי היעיל ביותר. לאחר מכן, תקבל תגובה על המאמצים שלך.

מתוך שיעור על פי ספר הזוהר, 31.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
"לב האבן" הבלתי חדיר
תפילת לב האבן
תפילה שבלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest