דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / הבחירה החופשית של היהודים

הבחירה החופשית של היהודים

שאלה: לעם ישראל יש תפקיד, את זה אפשר להבין איכשהו. אבל למה זה נקרא בחירה חופשית? למה רק ליהודים יש בחירה חופשית?

תשובתי: לשם כך כדאי ללמוד את חכמת הקבלה. רק ליהודים יש בחירה חופשית, כי ביהודים, בשורש שלהם, מלבד רצון לקבל יש גם נקודה של רצון להשפיע. יש להם כביכול שני כוחות, והם יכולים לבחור על ידי איזה כוח הם מקיימים את החיים. או שכוח ההשפעה הוא העיקרי וכוח הקבלה רק מסייע לכוח ההשפעה לגדול. או שכוח החיבור האגואיסטי הוא העיקרי, וכוח ההשפעה רק עוזר להם להגדיל את הכוח האגואיסטי.

יוצא שאם הם לוקחים את כוח הקבלה ככוח עיקרי ואת כוח ההשפעה רק כדי להגדיל את כוח הקבלה, אז הם מצליחים מאוד בעולם המודרני האגואיסטי, ולכן אנחנו רואים איך היהודים מצליחים בעסקים, אבל אז כל אומות העולם רואים זאת ושונאים אותנו עוד יותר. זה הקשר בין היהודים לאומות העולם, שבכוח האגו היהודים מוצלחים יותר כי גם את כוח ההשפעה שיש בהם הם יודעים לסובב לטובת קבלה.

אבל אם היהודים ישנו את עצמם ויעבדו עם כוח השפעה בעיקר וכוח הקבלה רק כדי שיעזור להם, אז הם יהיו מוצלחים יותר בכוח ההשפעה ויהיו "אור לגויים". ואז כל אומות העולם יתחברו אליהם גם בכוח הקבלה שביהודים ובאומות העולם, וכוח ההשפעה שהיהודים מעלים למעלה מראשם יהיה כמו קרן אור להתפתחות משותפת ליהודים ולאומות העולם, זה נקרא שעולים בהר ה'.

 

מתוך ישיבת כתבים, 8.4.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest