דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבושה מביאה אותנו לבורא (למתקדמים)

הבושה מביאה אותנו לבורא (למתקדמים)

thumbs_light_darkness_wp.jpgשאלה: איך הייסורים, הגנאי והבושה של הפרט בפני החברה מתקשרים לשנאה של הפרט לחברה?

תשובה: אנו לומדים שהבושה מהווה בסיס לתיקון. הרגשת הבושה במלכות של עולם האצילות, הביאה לצמצום א' – סירוב לקבל להנאתו עצמו. ואז אותה הבושה לחצה על מלכות למצוא דרך להשפיע – "לקבל לטובת הבורא". בהמשך התפתחותה, אותה הבושה הראתה לנברא, לנשמה, לאדם הראשון, איך להתנהג כדי להידמות לבורא.

הבושה היא שגם הביאה את אדם הראשון לחטא. אדם הראשון ביקש להכריע את הבושה בפעם אחת. כתוצאה מזה, התגלה לו כל הטבע האגואיסטי שלו (לקבל להנאת עצמו) והאפשרות לתקן את הבושה (לקבל לטובת הבורא) – אך בהדרגה (במשך אלפי שנים), בנשמות פרטיות רבות (בגלגולי החיים שלהם), בהתגברות על השנאה ההדדית.

כשאדם מתחיל ללמוד את חכמת הקבלה, כעבור זמן מה מתחיל להתגלות לו האגואיזם שלו באופן מתגבר והולך. כשממשיך ללמוד, הוא כל הזמן שומע שהאגואיזם זה רע, אבל עדיין לא מרגיש זאת בעצמו. הוא לומד שרוחניות זה השפעה, אהבה לזולת, שרק בתכונה הזו הוא ירגיש את הבורא. או ביתר דיוק, שהתכונה הזו היא בעצם הבורא.

אחר כך, האדם מתחיל להעריך את האגואיזם כרע, כיוון שבהדרגה נפתח לו הקשר בין האגואיזם לרוחניות, הניגודיות שביניהם וחוסר היכולת להשיג את הרוחניות ביחד עם האגואיזם.

בהמשך, מסדרים לו מלמעלה, שהוא ממש נשרף מבושה, ובד בבד מרגיש שרק על ידי התנתקות מהתכונות הטבעיות שלו, יוכל להידבק בבורא. מכאן מתחיל התיקון שלו: הוא מסכים לבושה שורפת, על מנת לקבל את תכונת ההשפעה והאהבה!

שאלה: מצד אחד, בתקופת ההכנה עד ליציאת מצרים (מעבר מחסום), לפי מה שאני מבינה, האגו גדל. אבל מצד שני, כדי לעבור את המחסום, אדם צריך שיהיה נקי לגמרי (!) משנאת חינם, והוא צריך להגיע לאהבה. אז איך זה מסתדר? האם תהליך התיקון בזמן ההכנה מביא אותו להכרה שהוא לא מסוגל לאהוב? אז זה ייאוש, ואיך אפשר לצאת מזה?? איך בכל זאת אפשרי שאדם יראה על עצמו את תהליך הניקוי/התנתקות מהאגו?

תשובה: כאשר מתגלים ל"כל העולם" כל מעשיו השפלים והבזויים ביותר של אדם, נחשף בזה כל האגואיזם שלו. הוא כולל בתוכו את סך כל האגואיזם של העולם. האדם מתחיל להרגיש אז את הבושה הראשונית של אדם הראשון, ומתגלה לו איך להתנתק מהאגואיזם – בדבקות בבורא.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest