דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבורא נסתר בעולם

הבורא נסתר בעולם

נאמר: "אין כפייה ברוחניות", זה נקרא שההתקדמות נעשית רק על ידי הבחירה החופשית שלנו. ורק בזה יש לנו בחירה חופשית ולא בשום דבר אחר. לכן לא צריך לשייך לבחירה החופשית את הדברים שאנחנו בכלל לא חופשיים בהם.

הבחירה החופשית ניתנת רק כדי להתחבר עם הקבוצה או עם האנושות, עם כל העולם, עם חלקי הנשמה שלי, שרק במודעות שלי נראים לי כחיצוניים וזרים, שנואים, רחוקים נפשית ופיזית. ובפעולות שעל ידן אני מנסה לקרב אותן אליי, בהן ניתנה לי הבחירה החופשית. לכן למעשה, זו הפעולה היחידה שאני צריך לעשות. אין שום דבר חוץ מתיקון הכלי של הנשמה הכללית, שאת כל חלקיו אני צריך לקרב כך כדי לתפוס אותם כשלי.

אני חייב להרגיש את כל העולם, את כל מה שנמצא כאילו מחוצה לי, כחלקים הכי קרובים שלי, עוד יותר קרובים מאשר הגוף העצמי שלי. כי הגוף הוא בסך הכול בהמה שחיה ומתה. ואותם החלקים שעכשיו אני מרגיש שהם מחוצה לי, אלה הן דרגות ה"דומם", ה"צומח", ה"חי" וה"מדבר" של הנשמה שלי.

כל העולם הסובב אותי עכשיו אלה הן ארבע הדרגות של הכלי של הנשמה שלי, ולכן בינתיים אני רואה אותן מבחוץ. והגוף שלי הוא פרי הדמיון שלי, רק נדמה לי שאני קיים בתוכו. ולכן, כל עוד אני נמצא בגוף המדומה הזה, אני צריך להשתדל לקרב אליי כמה שיותר את כל החלקים האלה של הנשמה שלי בדרגות א', ב', ג', ד'. אני צריך להתייחס אליהם באהבה כי זה כל הרכוש שלי, האוצר שלי.

והגוף הזה, זו אשליה, הוא חי ומת בדמיון שלי. הוא לא שייך לרוחניות. כל אלה שאני רואה עכשיו מסביבי – זה הרוחניות שלי. אם אני אקרב אותם אליי, אז הרצונות המתוקנים האלה והיחס המתוקן שלי כלפיהם הופכים לכלי הרוחני שלי. בהם אני מגלה את הבורא.

לכן נאמר שהבורא נסתר בעולם.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 17.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
העולם מסביב, זה אני תחת זכוכית מגדלת
מריבוי לאיחוד
להרכיב את הפסיפס של הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest