דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבורא לא צריך את הייסורים שלנו

הבורא לא צריך את הייסורים שלנו

מתוך איגרת ח' של בעל הסולם:

"אנו רואים מימות עולם, עד היום הזה, כמה אנשים שמיררו את חייהם בכל מיני יסורים וסיגופים, וכל זאת כדי למצוא איזה טעם בעבדות ה', או לידע, מיהו בעל הבירה!

וכולם זרעו חייהם לריק, ויצאו מעולמם כמו שבאו, ולא ידעו רווחה כלל, ולמה לא ענה ה' על כל תפילותיהם? ולמה התגאה עליהם כל כך? ובהחלט, לא התפייס להם? ומה שמו? "גאה על כל גאים", זה שמו."

באנושות קיימת טעות מרה שמחייבת אותה ללכת בדרך הלא נכונה, בחיפוש אחר הכוח העליון, אחר הסיבה לחיים הרעים שלה. החיפוש הזה הוא לא נכון, כי לא צריך לחפש למה רע לי, אלא לברר היכן הוא מקור הטוב ולהשתוקק אליו, להשגת השתוות הצורה עימו. במקום לחכות במצב הנוכחי של האנושות ולדרוש מהבורא להיטיב לי את החיים באותו המקום שבו אני נמצא.

לכן בעל הסולם כותב באיגרת שלו, ש"אנו רואים מימות עולם, עד היום הזה, כמה אנשים שמיררו את חייהם בכל מיני ייסורים וסיגופים, וכל זאת כדי למצוא איזה טעם בעבדות ה'". אבל איזו עבדות ה' זאת, אם האדם נמצא בייסורים וסיגופים ועוד מחפש בזה איזה טעם עליון? – לא בכך היא המטרה.

בגישה כזאת יש מייד כמה אבחנות מעוותות, ולכן כל מי שהלך בדרך הזו, "כולם זרעו חייהם לריק". אחד ניסה לעשות לעצמו טוב יותר במקום שלו, מבלי לשנות שום דבר. השני, חיפש איך לסובב את הבורא, כדי לנצלו לטובתו. השלישי קיווה להתקרב לבורא על ידי סיגופים ולקבל שכר על זה שסבל. והרי אפילו כתוב, שהייסורים מרככים את הרצון לקבל, כמו המלח את הבשר. מזה נובעים כל הצומות והתפילות שעברו לכל הדתות.

"וכולם זרעו חייהם לריק, ויצאו מעולמם כמו שבאו", מפני שזו לא הייתה הגישה הנכונה. הבורא לא רוצה את הסיגופים שלנו. הוא לא רוצה מאיתנו שום דבר, חוץ מהשגת גדלותו ודבקות עימו, כלומר שנגיע לאותו המעמד.

כל הפעולות שלנו, חוץ מאלה שמכוונות להשגת השתוות עם הבורא, חסרות ערך לחלוטין ולא יביאו לכלום. ובמיוחד לא צריך לחשוב שהסיגופים הם חלק מהדרך לבורא. אם אדם סובל, זה סימן שהוא מנותק מהבורא ולא סתם מרוחק ממנו, אלא מתרחק לכיוון ההפוך.

ו"טיפת האיחוד", נקודת הדבקות, מושגת רק על ידי זה שהאדם כל הזמן משתוקק להשתוות הצורה עם הבורא, כמו שנאמר: "מאהבת הבריות, לאהבת הבורא". ואילו כל שאר הדרכים, הן אינן נכונות ואינן אמיתיות.

בעל הסולם כותב על כך בצער רב, שכך זה מתרחש במשך כל ההיסטוריה של האנושות ועד היום. אבל מה אפשר לעשות. צריך כמה שאפשר להשתדל להסביר לכולם מהי האמת.

מתוך ההכנה לשיעור, 29.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
צדיקות לא נקנית על ידי ייסורים
ייסורים שאין בהם צורך
איך להיכנס לפגישה אצל רופא בכיר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest