דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבורא יתגלה בקבוצה

הבורא יתגלה בקבוצה

שאלה: אם אני מרגיש את הריחוק שלי מהחבר או שכביכול החברים התרחקו ממני, האם ניתן לומר שגם ביחס לבורא אני נמצא באותו המצב? כיצד לעבוד במצב כזה?

תשובתי: המצבים יכולים להיות שונים, ולכן אם מדובר על חבר אחד, ההקבלה עם הבורא היא אפשרית אך לא הכרחית. העניין שונה: עד כמה אני מעריך את הקבוצה והמטרה שאותה אנחנו מגלים בין החברים. כי הרי הקבוצה, המטרה והבורא – זה אחד שלם.

רק הקבוצה, הכלי/הרצון, והבורא/התכונה של השפעה, האור שממלא את הרצון הזה, מתגלה ברצון הזה במידת ההשתוות שלהם ביניהם. בסיכום הכללי, הכלי עם האור ישׂיגו השתוות מלאה בתכונת ההשפעה ההדדית, באיחוד, יהפכו לבלתי נפרדים. לכן לקבוצה צריך לייחס חשיבות אפילו גדולה יותר מאשר לבורא. היא מהווה אמצעי שבלעדיו לא אוכל להשׂיג אותו, ובשלב הנוכחי דווקא האמצעי הוא החשוב עבורי.

הרב"ש נותן דוגמה של פקיד ממשלתי זוטר, שבו אני תלוי יותר מאשר בכל הממשלה. בזמן שהשרים עוסקים בענייני המדינה, הפקיד מקבל החלטות קונקרטיות בעניין שלי: יכול לאשר ויכול לדחות. הקבוצה מהווה אוסף של כל הרצונות הקטנים שלנו המשתוקקים לגלות את הבורא, את תכונת ההשפעה. אתה צריך להחליט אחת ולתמיד: אינני יכול לפנות לבורא בעצמי. הפנייה שלי מתבצעת רק בקבוצה, והבורא – אינני יודע מי הוא, אך זה יהיה מי שיתגלה בה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 05.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הקבוצה האהובה שלי
מה נותנת לנו אהבת הזולת?
סוד הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest