דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבורא אינו מרגיש יחידים

הבורא אינו מרגיש יחידים

הרב"ש, "שלבי הסולם", 1985.1986, מאמר 15 "תפילת רבים": "האדם… מתפלל לה' עבור הכלל. היינו, שאם יש כמה אנשים בהכלל, שהם יכולים להגיע להמטרה, שהיא דביקות בה', ושיהיה מזה יותר נחת רוח לה', מכפי שהוא בעצמו זכה להתקרבות ה', הוא מוותר על עצמו, אלא הוא רוצה, שה' יעזור להם, משום שמזה תצמח נחת רוח למעלה יותר מכפי שיהיה מעבודתו."

אם האדם אינו מצטרף לכלל כולו, אין לו עם מה לפנות לבורא. הרי, הבורא אינו מרגיש יחידים, הוא מרגיש רק את הכלל.

זוהי התשובה לשאלות: מדוע אנחנו חייבים לצאת להמונים? למה להתחבר בינינו? – הכול מתקיים במערכת אחת, ואסור שאיזה חלק אחד שלה יעבוד, וחלקים אחרים לא.

העבודה שלנו במשך ההתפתחות של האנושות הייתה מתבצעת במקביל להמתנה. המקובלים שכתבו את ספר הזוהר הסתירו אותו למשך אלפיים שנה, עד ימיינו. תורה, נביאים, כתובים – כל החלקים האלה עוד חייבים להתגלות.

אבל אנחנו דור מיוחד. כמו שאומרים המקובלים, אנחנו חייבים לבצע תיקון מעשי – בקבוצה ומחוץ לה, בקהל הרחב. היחסים בין החברים בקבוצה, בין הקבוצה והחברה בכללותה, בין הפרט לכלל – רק במסגרת הזאת אנחנו יכולים לעלות את הבקשה.

ואם כל אחד בקבוצה יכול לבקש עבורה, היא בעצמה לא יכולה להתקדם עד שתתכלל בחברה ותבקש עבורה. רק בצורה כזאת הבורא ישמע, ירגיש אותנו. הרי, הבורא זה הכוח הכללי, האור העליון שברא את כל הרצון לקבל כולו. לכן הוא מרגיש רק את כל חלקיו, ובו זמנית.

ואם אנחנו כך נתייחס אליו, מתוך הרצון כולו, אז תהיה לנו אפשרות להעביר לו את החיסרון שלנו, לבקש ממנו תיקון או גילוי. רק דרך הכלל – זה הוא שמעצב אותו, ואיתו יש לו קשר.

מתוך השיעור על המאמר של הרב"ש, 13.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אוי למי שמבקש עבור עצמו
צריך להתפלל עבור כולם
בקש עבור כולם, ולא תטעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest