דף הבית / משבר עולמי / הבה נבנה לנו עיר (בבל) ומגדל וראשו בשמים

הבה נבנה לנו עיר (בבל) ומגדל וראשו בשמים

laitman_2009-05-28_0059_70.jpg

ויאמר ה', הן עם אחד ושפה אחת לכולם. ויהי בהנסעם מקדם. מקדם פירושו, מקדמונו של עולם.

וימצאו. שמצאו מציאה מסודות החכמה של הראשונים, דור המבול, שהתנערו שם. ובחכמה זו שמצאו, השתדלו לעשות העבודה שעשו, כדי למרות בהקב"ה. ועשו את העבודה, את בנין העיר והמגדל.

הבה נבנה לנו עיר ומגדל וראשו בשמים – כלומר נפעל בהתאם לאגואיזם שלנו ונשלוט עד לשמיים.

וזאת, במקום לעלות את עצמם מעל האגואיזם להגיע בכך לגילוי הבורא ולחיים עליונים.

הן עם אחד ושפה אחת לכולם – כך היה בבבל. כלומר, אפילו שהם היו אגואיסטים, אך האגואיזם היה כל כך קטן ולא מפותח, שהם חיו כאיש אחד, הבינו זה את זה, כמו היו מדברים בשפה אחת.

ומשום שהם בלב אחד ורצון אחד, ומדברים בלשון הקודש, ע"כ ועתה לא יבצר מהם כל אשר יזמו לעשות. ואין מי שיוכל למנוע את מעשיהם.

הם מנוגדים לבורא ובכלל לא מעוניינים להתחשב בו, אבל בגלל שהם מחוברים ביניהם בקשרי אהבה, הם הופכים לבלתי מנוצחים.

בדומה לחבורה של פושעים, שנאמנים זה לזה, ומוכנים לעשות הכול כדי להציל זה את זה. זהו קשר חזק מאוד, אלא שמטרתו היא אגואיסטית – לבנות עיר ומגדל.

הם לא משתמשים בקשר הזה כדי להידמות לבורא – אבל הקשר הזה בנוי כולו על תכונת השפעה, ולכן לא ניתן להרוס אותו! ועל כך מתלונן הבורא:

הקשר הזה שווה אך גם מנוגד אליו, ודווקא בגלל זה בני האדם חייבים לכונן אותו – כדי לקרוע אותו לאחר שישיגו אותו ואז לבנות אותו מחדש, רק בדומה לבורא.

ניתן לדמות את זה למצב שבו היינו מחליטים שאנו שמים קץ למשבר. מעכשיו, אנחנו נפטרים מכל האינטרסים האגואיסטיים שלנו, ומכוננים קשר איתן בין כל העמים – וזאת, מבלי לחשוב על הבורא ועל מטרת הבריאה. או אז היינו חוזרים שוב למצב של בבל העתיקה.

אנחנו מגלים שהעולם הוא גלובאלי, שכולם קשורים זה עם זה, ושהדרך היחידה לשרוד היא להתייחס טוב זה לזה, אחרת נשמיד זה את זה.

אבל אם נתחיל לכונן יחסים טובים בינינו, מבלי לחשוב על הדרך להתחבר לכוח העליון, כלומר אם לא נשים כמטרה לפנינו את השגת מטרת הבריאה (גילוי הבורא), אז נגיע להרס עצמי, כמו שקרה בבבל העתיקה.

הבורא ישבר אותנו, כמו בבבל, עת הוא בלבל את השפות (האגואיזם התגלה בינינו) ובני האדם הפסיקו להבין איש את רעהו, וזאת כדי שנבין, שנחוץ לנו מרכיב נוסף בתוך הקשר שלנו – הבורא.

רק הוא יכול לקשור בינינו בקשר אמיתי ולתת לנו הרגשה של חיים עליונים, מושלמים ונצחיים.

מתוך שיעור בספר הזוהר, 23.11.2009

רשומות קודמות בנושא:
שפה – זו תוכנת קשר
לדבר בשפת האהבה
במה טעינו אז בבבל?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest