הארה של נצחיות

שאלה: מה ההגדרה של ה"בורא"?

תשובתי: "בורא", זה כוח ההשפעה שבאדם. אם האדם מרגיש שייכות לחיבור והשפעה, אז זה כבר הבורא חי בתוכו. האדם מרגיש משהו חדש, לא שלו, משהו עליון, ורוצה שהעליון יהיה בו. כי על ידי זה הוא רוכש משהו טוב יותר, אפילו בדרגה הגשמית.

שאלה: האם יוצא, שהכלל מגיע לגילוי הבורא לא בצורה מודעת?

תשובתי: נכון. כי זה אח"פ ולא גלגלתא ועיניים. רק "ממעשיך הכרנוך".

כלל שפועל לצורך החיבור, מרגיש בפעולות שלו חיים יותר טובים. תתאר לעצמך: פתאום הכול מסתדר, למשפחה שלך יש הכול, הילדים שלך מסודרים, אתה בריא ומרגיש תחושת ביטחון… מאיפה מגיע כזה אושר? הוא נובע מהחיבור בינינו, שמקנה לנו הרגשה כללית משותפת שכולנו כמו אחים. מחברת אותנו איזו מידה של איחוד, אהבה, הסכמה, כך הבורא מתלבש בתוך הנבראים.

ויתרה מכך, אנחנו מרגישים בזה זרימה נצחית. בתוך האיחוד נמצאת הארה מיוחדת, שאומרת לאדם: "אתה חי ותמשיך לחיות".

את התוספת הזאת אני מקבל מזה שמתחבר עם האחרים, חי בתוכם. החיים שלי מתחלקים בין כולם, אני כולי נמצא בתוכם ובזה אני מרגיש חיי נצח, קיום נצחי. האשליה הזאת של חיים ומוות נעלמת, כי הייתה מורגשת רק בתוך האגו החתוך והמוגבל שלי. ואילו עכשיו, כאשר האגו שלי נפרשׂ בין כולם, כאשר אני תלוי בכולם וכולם תלויים בי, אני לא מרגיש יותר שאני מת, אני חי בין כולם.

זה הכול פסיכולוגיה, הרגשה פנימית. וכל זה מגיע לאדם הפשוט, שעושה צעדים לקראת החיבור. בכל התחומים וההיבטים של החיים שלו הוא מרגיש תוספת רוחנית. "רוחנית", מפני שהוא יוצא החוצה מתוך עצמו אל האחרים, נמצא בכוח ההשפעה. ואפילו שהוא פועל לפי מכות, מבלי שמבין בבירור את הסיבות האמיתיות של האירועים, אפילו שדאגו להכול עבורו, זה נורמלי. גם אנחנו פועלים בצורה כזאת לפי עצות של המקובלים.

אמנם, אצל הכלל הדגש הוא על הפעולה ולא מתוך בירור פנימי, אבל גם הם מגלים את הבורא וחווים הרגשה רוחנית. כל אחד שמשתתף בהשפעה כבר נקרא "אדם", אפילו אם הוא פועל בדרגה מכאנית לגמרי. זה לא משנה, כי גם הוא חלק מהשלם הכללי.

מתוך שיעור על המאמר "מהותה של חכמת הקבלה", 14.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הארה קלה מאחורי הוילון
עבודת הנמלים של האור
לבקש מהאור שיזרז את ההתפתחות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest