דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האפקט של המסה הקריטית

האפקט של המסה הקריטית

laitman_2010-03-12_9583-70.jpg

שאלה: כיצד ניתן להתגבר בכנס "קבלה לעם" העולמי על המחסום הפסיכולוגי המבדיל אותנו מהאיחוד ?

תשובתי: כנס זה כבר לא סתם קבוצה קטנה או גדולה, אלא איחוד המלוכד על ידי הכוח הכללי. ניתן לנצח על ידי כמות, וניתן על ידי איכות. לאחר איזו רמה קריטית, המסה הופכת לזו שקובעת. עד כמה שהאנשים לא יהיו חלשים, לא מבינים הרבה, לא ממש מסכימים זה עם זה, אך אם הם מתאחדים אז על האדם מתחילה להשפיע המסה. הוא מרגיש כוח הנובע מהכמות שהופך לאיכות ההשפעה עליו.

כשאני נמצא בין 7,500 איש, הנמצאים בהתפעלות מהמטרה, אני מחובר איתם מאחר ואנחנו נמצאים יחד במערכת הנשמות הכללית. לכן, מבלי קשר לרצון שלי הם משפעים עליי. איחוד של כמות גדולה של אנשים בכנס, יוצרת מתח שמתחיל להשפיע בפני עצמו. בהיכללו באיחוד הזה, האדם נמצא בשליטת החברה, ולכן אין לו צורך לעבוד על שפלות עצמו ביחס לסביבה. הוא פשוט מתאחד בכל ברצון אחד.

ואפילו אם הרצון הזה לא ממש ברור ומובן לו, אך המטרה המשותפת מחברת אותו עם שאר האנשים ומכסה על חילוקי הדעות, התנגשויות ואי הבנות. כך פועלת הכמות, בכך שהיא בולעת את כל בעיות האיחוד. וכבר לפי ההתאמה מכוח האיחוד אנחנו מרגישים את האור העליון. הוא כלוא בקשר בינינו, אנחנו צריכים לגלות אותו שם. איחוד של הכלי קיים בכל הדרגות עם כל האורות הממלאים את הרצון, כמו סולם שמוכן. לכן הכול תלוי רק בזה, אם אני כלול במדרגה הזאת או לא. אם אני מוכן להתאחד עם הכוח של מדרגה מסוימת, אז אני נכלל בה, כאילו שאני נכנס דרך שער ומרגיש את העולם הרוחני: איחוד כללי, את האור הממלא את כולם, את הבורא. במידת ההכרה שלי אני רואה את העולם מקצה ועד קצה, עולם של אין סוף במדרגה הראשונה מתוך 125 המדרגות.

נתאסף, נתחבר, נגלה בינינו את הבורא ותפילת הרבים תעלה אותנו לרוחניות!

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 05.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest