דף הבית / אקטואליה / האפיפיור פרנציסקוס על מלחמות העולם

האפיפיור פרנציסקוס על מלחמות העולם

שאלה: האפיפיור פרנציסקוס שואל בצער, "מה קורה לאנושות, שבתוך מאה שנה היא חווה שלוש מלחמות עולם?". אני יודע שגם אתה מודאג מאוד ממצב העולם, האם גם אתה חושב שמלחמת העולם השלישית כבר התחילה?

תשובתי: אני לא חושב שהמלחמה במזרח אירופה היא מלחמה שתתפשט בכל העולם. מספיק שאנחנו רואים את הקונפליקט שיש שם ונסיק מזה מסקנות נכונות. אני לא חושב שמישהו מעוניין באמת במלחמה כוללת, כי ברור שלא יצא מזה שום דבר טוב לאף אחד.

שאלה: האם יש לך תשובה לשאלה של האפיפיור, "מה קורה לאנושות שבתוך מאה שנה היא חווה שלוש מלחמות עולם"?

תשובתי: זה רק מצביע על כך שהאנושות לא מסכמת נכון את האירועים שהיא עוברת, היא לא מפיקה לקחים ולא מתקנת את עצמה.

שאלה: איזה תיקון צריך להתרחש?

תשובתי: אנחנו צריכים כל הזמן לעשות חשבון נפש ולתקן.

שאלה: למה הטבע של בני האדם רוצה להילחם כל הזמן? למה זה לא נפסק?

תשובתי: מפני שטבע האדם רוצה לשלוט על אחרים. לא מוצא חן בעיניו שאחרים חושבים אחרת, חיים אחרת, מתנהגים אחרת, אפילו אם זה לא נוגע לו. האגו של האדם פועל כך שהוא לא רוצה שהאחר יחשוב ויתנהג אחרת.

שאלה: יש סיכוי שנצליח פעם להתעלות מעל האגו?

תשובתי: כן, אבל זה תלוי בבגרות הפנימית של האנושות. אם מדברים על אומות העולם, אנחנו רואים שיש ביניהן שעדיין מוכנות להילחם עם חץ וקשת, ויש כאלו שבצורות מתקדמות יותר. אני מתכוון שנגיע לבגרות כזו, שאני פשוט לא אחשוב שעליי להילחם עם מישהו, אני לא צריך ולא רוצה בזה, וכך כל אחד יחשוב כולל השכנים שלנו. כבר השנה נראה תופעות בעולם כתוצאה מרעב ובעיות אקלים, אנחנו פשוט לא מבינים מה זה נקרא "למות מרעב" אבל זה מה שיקרה, יהיו עשרות ואפילו מאות מיליוני אנשים שימותו השנה מרעב. ועם זאת ישנן הרבה מדינות ועמים שחושבים איך להרע לאחרים, אז ודאי שהעולם שלנו דורש תיקונים גדולים.

שאלה: יש פתרון? אפשר להפסיק להילחם?

תשובתי: ודאי שאפשר, אבל רק על ידי שכנוע כללי של כולם את כולם, להביא את עצמנו למצב שאנחנו חייבים להיות בחיבור, אחרת הטבע יהרוס אותנו.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 20.6.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest