דף הבית / משבר עולמי / האנטישמיות בארצות הברית מרימה את הראש

האנטישמיות בארצות הברית מרימה את הראש

בעת ביקורי בלוס-אנג'לס, נתתי ראיון גדול בנושא אנטישמיות למגזין "השבוע ישראל" שמיועד לישראלים המתגוררים בארצות הברית. לפניכם קטעים מהפרסום.

"בעולם ישנם אירועים אנטישמיים רבים, אבל האנטישמיות הגדולה והחזקה ביותר שידענו אי פעם, תפרוץ דווקא באמריקה. זה יקרה בקרוב, וליהודים שם לא יהיה לאן לברוח. הלהבה כבר מתפרצת בקמפוסים של האוניברסיטאות, וזו רק ההתחלה."

בראיונות ובנאומים ברחבי העולם, ד"ר לייטמן מזהיר את היהודים מקלות הראש המוגזמת, בזמן שהאדמה כבר בוערת מתחת לרגליהם.

– האם יתכן ששבעה מיליון יהודים ומיליון ישראלים המתגוררים בארה"ב היום לא מבינים את האירועים סביבם?

– בדיוק כך. זה קורה מתחת לאף שלהם, אבל הם לא מבינים את היקף הבעיה. באוניברסיטת קליפורניה של לוס אנג'לס, הסניף של "הסטודנטים למען צדק בפלסטין", ניסה לחייב את המועמדים למועצת הסטודנטים שלא לצאת לטיול מסובסד לישראל. האגודה האקדמית AASA אישרה פה אחד את החרם על האוניברסיטאות הישראליות.

באוניברסיטת מישיגן קראו לסטודנטים הפרו-ישראלים "יהודים מלוכלכים". ולאחרונה, פרופסור באוניברסיטת "טמפל" הטיל ספק במותם של שישה מיליון יהודים בשואה, כדי לעודד את הקהילה לחרם אקדמי על ישראל. וזה רק חלק קטן מדוגמאות המשקפות את הרוח הזאת שרק תלך ותתעצם.

– היהודים והישראלים בארצות הברית מרגישים בטוחים. הכלכלה פורחת, אין איום של טרור ואיום צבאי, הם חיים בשקט ובשלווה.

– אז מה? גם גרמניה הייתה מדינה מפותחת, שבה יהודים החזיקו בתפקידי מפתח והיה נראה שהיו בטוחים. שישה מיליון אנשים נרצחו בשואה, והאנטישמית הגרמנית היא כלום לעומת האנטישמיות שתתפרץ בארצות הברית. היא תהיה הרבה יותר קשה וכואבת.

לא נעים ליהודים להתמודד עם האמת. עם זאת, זה לא רק סיפורי זוועה, זה באמת מפחיד. ארץ ישראל היא המפלט היחיד שאליה הם אמורים להגיע. ועדיף מוקדם מאשר מאוחר. אין להם זמן לבזבז. היהודים בארצות הברית חייבים להבין שהאמריקאים לא יגנו עליהם, לא ניתן לסמוך על זה. למעשה, היהודים שם מעמידים את עצמם במצב של אושוויץ.

בכל מקרה, האנטישמיות תעשה את העבודה. בקרוב היא תלחץ על היהודים בכל רחבי העולם להגיע לישראל. אני יודע שכרגע כמעט בלתי אפשרי לשכנע אותם, אבל הלחץ יתחיל הרבה יותר מוקדם ממה שהם חושבים.

– אז מהו הפתרון? אני מניח שעכשיו אתה תפנה אותי לחכמת הקבלה?

כן, רק בחכמת הקבלה ישנו היסוד שיוביל לפתרון. חכמת הקבלה – זה מדע שמגלה כיצד העולם מתנהל וכיצד אנחנו, בני האדם, חייבים לפעול בו כדי להשפיע על המערכת הזאת. אם אנחנו לא עובדים על המערכת שבה אנו חיים, אז אנחנו כמו חיות – נתונים לשליטה, ומתקדמים כמו צאן לטבח.

לכן עלינו לחקור ולהבין בעזרת חכמת הקבלה כיצד המערכת סביבנו פועלת. אז אנחנו נקבל את ה"מושכות" לידיים ונוכל להשפיע על מה שקורה. רק לאחר שהאדם מקבל את ה"מושכות" לידיו, הוא מקבל חופש בחירה.

– האם יש לך הסבר לאנטישמיות שיכול להביא לפתרון, אשר רבים אחרים לא מצאו עד כה?

– אני נפגש לאחרונה עם חוקר בעל שם עולמי שחוקר את תופעת האנטישמיות. הוא אמר לי, שבמחקר שלו הוא אינו מוצא את התשובה לשאלה זו. הוא רק מבין, שהאנטישמיות היא חסרת היגיון. באשר לשנאה ליהודים, זה לא קורה אף פעם כלפי אף אומה.

אנחנו שנואים גם על עמים שאיתם מעולם לא היינו במגע. החוקרים רואים את התופעות האלה, אבל לא חוקרים אותן לעומקן. הם אינם מבינים את הסיבות והתוצאות, ולא יודעים האם אפשר לרכך אותן וכיצד ניתן לעשות זאת.

חכמת הקבלה מחזירה אותנו לאברהם. הבורא ביקש מאברהם שישראל תהפוך להיות "אור לגויים" על ידי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך". מה שקרה בבבל קורה לנו היום בכל העולם. אז חיה בעולם קבוצה קטנה של אנשים שהרגישו שהם כולם קשורים זה בזה. עם זאת, האגו שלהם עלה עד השמיים, וזה הוביל לשנאה ביניהם.

הם מצאו שתי גישות לצאת מהמצב הזה. הגישה הפופולרית הייתה, להתרחק אחד מהשני ולהתיישב במקומות שונים. אך גישתו של אברהם, שהיה ידוע כמנהיג רוחני גדול, הייתה שונה. הוא טען שצריך להתקרב זה לזה, ולהתבסס על אהבה במקום שנאה. הוא לימד את הקבוצה שלו לחיות באהבה – כך שהאהבה תתעלה מעל השנאה ולא תיתן לאגו את היכולת לנהל אותה. קבוצה זו הפכה לעם ישראל.

עם זאת, לאורך השנים, האגו עלה שוב, ושוב התפרצה שנאת חינם, עד שהכול התפרק. ואז אנחנו מצאנו את עצמנו בגלות רוחנית וגשמית, ומאז מתרחקים זה מזה.

– אגו ואהבה – זה כל מה שיש? זה נראה הסבר פשטני למדי.

– ואנחנו לא צריכים יותר. אם אין אהבה, אנחנו לא עם, אלא קבוצה שלא יודעת לשם מה היא קיימת. כך אנחנו "זוכים" לשנאה מצד כל בני האדם.

אהבה, היא "תבלין" שצריך להוסיף ליצר הרע כדי "לתבל" את האגו. אהבה, היא מה שאנחנו חייבים לתת לאומות, כי לזה הן מחכות.

אומות העולם טוענות שהיהודים שולטים בעולם וכל הרוע מגיע מהם. אם כך, הן נמצאות בידיהם של היהודים, ורק היהודים יכולים לשנות את העולם. מה שהאומות לא מבינות, זה שאנחנו לא יכולים להיעלם. הן עדיין לא רוצות להודות בזה.

ולכן קודם כל צריך לשנוא את עם ישראל, ועלינו לקצר את התהליך הזה ככל שניתן. בעזרת חכמת הקבלה, אנחנו יכולים להפוך את השנאה לאהבה ולהעביר אותה הלאה לשאר העולם.

– כיצד לחסל את האגו?

– האגו שלי אינו בשליטתי. אני רק יודע שלא ניתן לא להרוס ולא להפחית אותו, הוא רק יכול להמשיך לגדול עוד ועוד. כאשר אנחנו "מתבלים" את היצר הרע, את האגו, על ידי אהבת הזולת המסורה, אז ניתן "לאכול" את האגו במקום להיחנק ממנו.

היום אנחנו חיים ב"כפר גלובלי קטן", ואנחנו מסוגלים להעביר את המסר הזה לעולם. כאשר אנחנו נהפוך לקבוצה מובילה, אנחנו נוכל לשנות את הגורל שלנו, כמו גם, להשפיע על האנטישמיות.

בזמן שאנחנו לא עושים זאת, שואה חדשה ממשיכה להתקרב אלינו בצעדי ענק. אנחנו נגיע למה שקרה בגרמניה לפני שבעים שנה – רק שהפעם בקנה מידה גדול יותר ועם כוח גדול יותר, בכל העולם, אשר בו זמנית יחליט להשמיד את היהודים.

זו לא רק נבואה קודרת. זו מציאות שמתגלה כאן ועכשיו.

ידיעות קודמות בנושא:
על אנטישמיות באמריקה
לגאול את העולם מווירוס האנטישמיות
האחדות היא תרופת פלא לאנטישמיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest