דף הבית / המשבר ופתרונו / האנושות עומדת בפני בחירה

האנושות עומדת בפני בחירה

שאלה: בדרך כלל, אנשים שעובדים בעסק קטן, ובמיוחד בעסק בינוני, מעוניינים לא רק להרוויח כסף, אלא להימצא בתעסוקה. זהו החלק היותר כישרוני ומתקדם של האנושות. במסגרות של חברות גדולות הם לא יוכלו למצוא את עצמם, ובאופן טבעי, ימלאו עוד שורות של מובטלים. היכן הם יכולים למצוא את המימוש שלהם?

תשובתי: אין להם לאן לברוח. העולם לא זקוק לכמות כזאת של עובדים. אם אנו סבורים שהמשמעות של חיי האדם היא רק להיוולד, לגדול, להרוויח לעצמנו, לתת לאחרים להרוויח עלינו ולמות, אז היום בעולם עם התשתיות והטכנולוגיות המפותחות שלו, אין צורך במיליארדי בני אדם.

לאנשים צעירים, לאחר גיל עשרים, כבר כמעט ואין צורך בהורים ובמיוחד לא בסבים וסבתות. הם מהר מאוד מתנתקים מהם ומרגישים את עצמם חופשיים ועצמאיים לגמרי.

אם בעבר אנשים חיו בקהילות, כמה דורות יחד, והילד כיבד את הוריו, התחנך על היסודות המשפחתיים, ראה סיכויים בחיים, התקדמות קדימה, אז היום זה לא קיים. הוא מלכתחילה לא מקבל חינוך כזה, וזה מטביע את חותמו על הרגשת העולם והיחס שלו. יוצא, שבעולם אין המשכיות, הכול ננעל על ה"אני" שלי.

במקרה כזה, לעולם אין צורך בבני אדם כאלה, אלא מספיק חצי מיליארד אנשים עובדים שיספקו את צרכיהם ויתקיימו בצורה נורמלית. ומה עם כל השאר? האם הם יהיו תלויים על צווארם של חצי מיליארד האלה? כלומר צריך להשמיד ששה וחצי מיליארד בני אדם? כך אנחנו נשקול ונפעל?! האם הטבע ירשה לנו לפעול בצורה כזאת? – בעיקרון, קיימת אפשרות כזאת.

מצד שני, אם אנחנו מבינים שאנחנו משנים את התפיסה עצמה, את היחס עצמו של האדם לחיים, לעצמו, לעולם ולבריאה, אז אנחנו כבר מתייחסים אחרת לגמרי לקיום הגשמי שלנו.

הוא נחוץ לנו כדי לעלות לדרגה הבאה, להשיג את משמעות החיים, את מקור החיים החוץ גופי, הווירטואלי, הרוחני, בעל המשמעות, שקיים בכל הבריאה, שברא ומפתח אותנו, ובסופו של דבר מוביל אליו על ידי כל ההתפתחות האבולוציונית. אנחנו מרגישים את זה, אנחנו משתוקקים למשהו.

במקרה כזה, לכל אדם יש את המקום שלו בעולם, כל אחד הוא חיוני ומבין את המשמעות של הקיום שלו. אנחנו מתחילים להתייחס בכבוד כלפי כולם, בכך שמבינים, שלכל אחד יש את הנישה שלו במערכת הזאת. בטבע שום דבר לא נברא סתם כך, במיוחד האדם. ולכן אנחנו צריכים לחשוב בצורה אחרת לגמרי ולאפשר לכל אחד דרך התפתחות חדשה.

לאנושות באמת קיימת זכות בחירה. היא תלויה רק בזה, עד כמה, אלה שמבינים את האפשרות של התפתחות בדרך טובה, יוכלו להספיק להפיץ את הידע שלהם בצורה הנכונה ולהגיש אותו לכל האנושות, כך שהיא תבין, תכיר ותתחיל לממש אותו במפתח החדש הזה, ביחס החדש לעולם.

מתוך התוכנית "דרך הזמן", 18.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
סנונית ראשונה
עלייה מעל העולם המדומה
אל עולם חדש, דרך קפיצה איכותית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest