דף הבית / המשבר ופתרונו / האנושות נכנסת לעידן החדש

האנושות נכנסת לעידן החדש

דעה: מומחים סבורים, כי פעילות האדם גורמת לשינוי גלובלי של כדור הארץ. הם קוראים לזה "עידן אנטרופוקן" (תקופה גיאולוגית חדשה). השפעת האדם על התהליכים הטבעיים בקנה מידה של כדור הארץ כולו, הינה ברורה וודאית. מדובר בהזרמה של גז החממה, תזוזת השכבות הגיאולוגיות, שינויים בנופים ובמערכות האקולוגיות, בנחלים ותשישות הים. הפעילות שלנו מביאה להכחדה של המינים. מופיעים חומרים כימיים שלא היו קיימים לפני כן, נוצרים יסודות חדשים בטבלה המחזורית.

הולוקן (תקופת הקרח) שהתחיל לפני 11 אלף שנה והסתיים לאחר עידן הקרח האחרון, עם תחילת התפתחותה של האנרגיה הגרעינית פינה מקום לאנטרופוקן. נוצרים עיוותים איזוטופיים, תצורות גיאולוגיות, אפשרות להשמיד את הכדור הארץ. באופן כללי, אונרופוקן התחיל כאשר האנושות החלה להרהר על מה שהיא עושה. אנטרופוקן זוהי גם היווצרותה של מערכת התקשורת הגלובלית. לראשונה כדור הארץ הפך לאחיד, המרחקים נעלמו.

התייחסותי: כל חלקי הטבע מיום ליום מגלים קשר הדוק יותר, אינטגרליות. ורק האדם, בהיותו אגואיסט ואינדיבידואליסט, נהיה יותר ויותר מנוגד לטבע. במיוחד בקשרים האגואיסטיים עם האחרים. כלומר, הקשרים שלנו מהווים רשת אגואיסטית שהפוכה לחלוטין לרשת הקשרים האינטגרליים שבטבע. הניגודיות של הקשרים הללו גדלה מיום ליום ומעוררת משבר כוללני גלובלי. המצב לא ישתנה עד שהאנשים לא יבינו שהם בעצמם חייבים להפוך את הקשרים האגואיסטיים לקשרים אלטרואיסטיים של אהבת הזולת ולהיות דומים לטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
המומחים מציירים עתיד עגום
הבעיה של המשבר האקולוגי הגלובלי
הטבע במשבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest