דף הבית / המשבר ופתרונו / האנושות החדשה נולדת בייסורים

האנושות החדשה נולדת בייסורים

הערה: נכון לעכשיו, המצב בעולם מאוד מתוח: פעולות הטרור בפריז, הפלתו של מטוס הנוסעים הרוסי במצרים, מלחמה בסוריה. נוצרת התחושה שהכול מתפורר.

תשובתי: נכנסנו לעידן חדש לגמרי, שחכמת הקבלה מכנה אותו "הדור האחרון". מדובר על הדור האגואיסטי האחרון, שצריך להתחלף בדרגת הקיום הבאה, במשטר חדש, באנושות חדשה. אבל לידה של משהו חדש זה תמיד כואב, וזה מה שאנחנו חווים עכשיו. נולדת אנושות חדשה לגמרי, שסיימה את מצבה האגואיסטי. במשך אלפי שנים רבות התפתחנו בעזרת האגו, ועכשיו אנחנו צריכים לעבור לדרגת התפתחות חדשה, בה נאזן את האגו על ידי הכוח הטוב של הטבע. על זה מדברת חכמת הקבלה, שהופיעה לפני 3,500 שנה בבבל העתיקה, בה התפתח משבר זהה לזה שאנחנו חווים היום.

באותם הזמנים, כל האנושות הייתה מרוכזת בחלקת אדמה קטנה בארם נהריים, ואנשים שחיו כמשפחה אחת, פתאום הרגישו את עצמם קשורים הדדית באיבה, הופיעו ביניהם ניגודים גדולים שאנחנו מכנים כ"מגדל בבל", יחס הדדי עויין מאוד זה כלפי זה. הם לא הצליחו לסבול את זה יותר, לכן תחמו תחום לעצמם והתפזרו בכל רחבי העולם. חלק מהם, כמה עשרות אלפי בני אדם, נצמדו לאברהם שקרא לכולם להתעלות מעל האגו שמשתולל בתוכם. בהמשך הוא הוציא אותם מבבל העתיקה, וכך נוסדה קבוצה אידיאולוגית שהחלה לחיות על פי הלימוד של אברהם, לפי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך".

מאז האנושות התפזרה על פני כל האדמה. זמן ממושך היה לנו טוב וחופשי, ועכשיו הגענו לאותה בבל, כלומר ננעלנו שוב, אבל עכשיו כבר סביב כל כדור הארץ, ואין לנו לאן להתפזר. וזו כל הבעיה: אנחנו שוב תלויים מבחינה אגואיסטית זה בזה, העולם הפך לכפר קטן ואנחנו צריכים למצוא מוצא מהמצב שנוצר. לכן עכשיו שוב מתגלה חכמת הקבלה, שהייתה נסתרת מהאנושות עוד מימי בבל העתיקה עקב חוסר בנחיצותה. היום לומדים אותה ב-1,800 פקולטות בעולם. היא מדברת על כך שאנחנו צריכים לסגל וללמוד את השיטה של "ואהבת לרעך כמוך", וללמוד לפחות לקבל את האחרים כמו את עצמנו.

האגו משתכן בכולם ללא קשר למין, גיל, דעות פוליטיות והשקפות דתיות. אנחנו רואים עד כמה הוא עושה מה שטוב בעיניו בקרב הדור הצעיר, אנשים לא יכולים להסתדר ולחיות זה עם זה, משפחות נהרסות, מופיעות בעיות בכל הרמות, כולל גם ברמה המדינית. השפעתו של האגו מכניסה את האנושות לאיבה ושנאה חזקה מאוד. יוצא, שמצד אחד זה קורע אותנו מבפנים ואנחנו רוצים להתרחק זה מזה, אבל מצד שני, הזרימה של הטבע, האבולוציה שלנו, קושרת אותנו זה עם זה. המגמות המנוגדות הדדית, מעוררות מתח עצום בעולם ופחד מאיך שזה יכול להסתיים.

מתוך תוכנית הרדיו "ההד של מוסקבה", 25.11.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest