דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם קיים בעולם שלנו חופש

האם קיים בעולם שלנו חופש

שאלה: מה זה חופש במושגים של חכמת הקבלה, והאם בכלל קיים חופש?

תשובתי: בעולם שלנו לא קיים חופש, מפני שמלכתחילה קיים כוח עליון שמנהל את כל הבריאה. אנחנו רואים, שחלקי הטבע הדומם, הצומח והחי נמצאים בשליטה מוחלטת. הם כל הזמן כלואים במסגרות למיניהן וחייבים להימצא בהן, אחרת ימותו. בעלי חיים מוכנים לוותר על החופש שלהם תמורת מזון ולשרת את האדם. לכן הצלחנו לאלף את רוב בעלי החיים, שהיו פעם פראיים.

עבור האגו הבהמי הצורך העיקרי הוא מזון. לכן, מי שנותן להם מזון, יכול לאלף אותם לציית לו. ואילו אצל האדם יש בלבול בהבנת מושג החופש, מפני שעל המצב הבהמי הרגיל של התלות שלו, מתלבשת תלות נוספת פסיכולוגית פנימית ממישהו או ממשהו. כאן הוא נקלע לדרגה של שליטה, שהוא לא מסוגל לברר בעצמו.

נדמה לנו שאנחנו חופשיים. קיימת אצלנו אשליה מלאה ביותר של חופש! אבל בעצם בני אדם אינם חופשיים לחלוטין במעשיהם ובהחלטותיהם. הם אפילו לא יודעים מי בעל הבית שלהם, מי "מפקד" עליהם. ולא תוכל להוכיח להם שום דבר.

אם בדרגות דומם, צומח וחי אפשר להוכיח את מידת השליטה, אז בדרגת האדם אנחנו לא יכולים לפקח על החופש, מפני שאנחנו בעצמנו נמצאים בדרגה הזאת. כאשר אנחנו עולים למעלה מהדרגה האנושית, אנחנו רואים, באיזו שליטה אנחנו נמצאים, ומה מהווה הבורא בפני עצמו.

מתוך שיעור וירטואלי, 2.07.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest