דף הבית / המשבר ופתרונו / האם קיים איום של השמדה לאנושות?

האם קיים איום של השמדה לאנושות?

שאלה: היום הצורך האינסטינקטיבי, התת-הכרתי להשמדה, חבק את כל כדור הארץ. איך אפשר לעצור את זה?

נניח, שאדם משמיד את עצמו על ידי אלכוהול, הוא מגיע לנקודה מסוימת, ואז, או שמת או שמשתנה באופן קיצוני ומתחיל לנהל אורח חיים תקין ובריא.

תשובתי: אני מקווה, שתפנית חיובית תתרחש בזמן הקרוב, וכאן. אני מקווה שזה יקרה כל עוד אנחנו לא רוקנו את כדור הארץ במלואו ולא השמדנו חלק גדול מהאוכלוסייה שלו, שלאחר מכן לא יישארו אפילו שלדים, כמו בסרטי פנטזיה על העתיד, היכן שבני אדם משוטטים על פני האדמה כיצורים קדמונים וניזונים מאיזה שהם שורשים, כמו לאחר ששרדו את השואה.

כדי שתפנית חיובית תתרחש כמה שיותר מוקדם, אנחנו מנסים להפיץ את שיטת ההשכלה והחינוך האינטגרליים. אבל, אם נאמר בכנות, אנחנו בינתיים לא מוצאים תמיכה מספקת במעגלים הרחבים של האוכלוסייה, יש לנו מעט כוחות. לכן, אני לא יכול לומר שאני חש רגש של סיפוק עמוק.

אולם בכל אופן, אני לא מאמין שהאנושות תושמד, מפני שזאת לא מחשבת הטבע, הזרימה שלו, כל השרשרת הזאת בנויה על חוקים קבועים, מדרגות מאוד חכמות של סיבה ומסובב. לכן אנחנו לא נביא את עצמנו להשמדה מלאה.

אבל אנחנו יכולים להביא את עצמנו למצב שחלק קטן של אנשים, שיישאר לאחר כל האסונות (גם הטבעיים וגם המלחמות) שאנחנו בעצמנו נזמין, בכל זאת יגיע להרמוניה עם הטבע ויגלה את הטבע העליון כהרמוניה מוחלטת, כאינטגרלי, ככללות, כערך, ויתקיים ברמה הזאת.

זאת כבר אינה רמה גשמית. זו כבר רמה שהאדם משיג, לא את אותה הבריאה שאנחנו רואים היום דרך האגואיזם האינדיבידואלי שלנו, אלא תמונה אחרת לגמרי, התמונה המלאה של הטבע. אנחנו לא נראה תמונה של בריאה שטוחה, אלא את העומק שלה יחד עם אותם הכוחות שמזמינים את התמונה הזאת, שמנהלים אותה, מנהלים אותנו יחד.

אנחנו נראה את כל מה שעומד מאחורי הפרגוד הזה, מאחורי התיאטרון הזה. כי אנחנו לא מכירים את אותם הכוחות שמנהלים אותנו. אנחנו לא יודעים מה יהיה ברגע הבא. אנחנו צריכים לערוך היכרות עם הכוחות האלה, לגלות אותם. אני מקווה שכל זה יתגלה. אבל זה יתגלה רק כשהאדם יהפוך להיות לפחות במשהו דומה לאינטגרליות של הטבע, לשלמות שלו.

מתוך שיחה על חינוך אינטגרלי, 21.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האם האדם הוא ייצור חכם?
מאגואיזם ליניארי לעולם "עגול"
ריפוי העולם הוא בחינוך האינטגרלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest