דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם ציפית לישועה?

האם ציפית לישועה?

שאלה: איך אדם, שהחליט להשתתף בפעם הראשונה בכנס, יכול להתגבר על כל הקשיים ולהעמיד את חשיבותו מעל הכול?

תשובתי: פשוט להיות איתנו, לשמור על הקשר דרך ערוץ הטלוויזיה או האינטרנט. אז בשבועות שנותרו המצב ישתפר.

כי בדרך לכנס אין מכשולים שאינם ניתנים להתגברות. ודווקא בזה שהאדם בא, דווקא בזה שנכלל איתנו, הוא יראה עד כמה שזה מועיל לו בכל שטחי החיים. על ידי היגיעה "למעלה מהדעת" הוא יפתור לעצמו הרבה בעיות, יתנתק מהרבה צרות.

אני לא מפחד להגיד את זה, מפני שזה מה שהמקובלים מבטיחים בהרבה מקורות שלהם. זה לא מה שאני יודע, אלא מה שהם אומרים.

אם לאדם שרואה אותנו רק על המסך במשך שנתיים, ישנה אפשרות להקדיש יומיים וחצי לכנס ולכנס הבא הוא יכול לחכות במקרה הטוב עוד שנה, אז איך אפשר לא להגיע? איך אפשר לגרום לעצמך כזה הפסד? מה בסופו של דבר נשאר לו מהחיים שלו? איך הוא מתכוון לממש את החיים?

נאמר, ששואלים את הנשמה של אדם שנפטר שתי שאלות – "עסקת בתורה?", "ציפית לישועה?". "נשמה", זה כלי שמקבל מילוי, כלומר הרגשת הבורא. "עסקת בתורה?", זה אומר, האם רצית למשוך את המאור המחזיר למוטב? האם נמשכת להיכן שצריכה להיות אהבה?

כי "תורה", זה "תבלין" מהיצר הרע, אותו האמצעי שבו נמצא המאור המחזיר למוטב. בדיוק לזה מיועד הכנס, שעל כולם יחד למשוך את האור ולגלות את הבורא בקשר בינינו.

על זה שואלים את נשמת האדם: "משכת את האור כדי לבנות את עצמך הדומה לבורא, כדי לגלות אותו? זה נקרא, ציפית לישועה?". כאן פועל העיקרון: "יגעתי ומצאתי". ה"מציאה" הזאת, זו הישועה הרוחנית.

מתי האדם הזה שנמצא מאחורי מסך הטלוויזיה יכול לעסוק בזה? מאיפה לו לדעת כיצד זה נעשה? ולכן מזמינים אותו לאירוע מיוחד שבו כבר הכול מוכן להגעתו, איפה שמגישים לו על ה"מגש" את האפשרות לעסוק רק בעסק החשוב ביותר בחיים שלו. ואז בטוח יהיה לו מה לענות על השאלה המכרעת.

מלאך, שעושה תשאול לנשמה ליד השער הרוחני, זאת מטאפורה שמסבירה לנו עד כמה זה חשוב לא לבזבז את החיים לשווא. במיוחד כאשר יש לך הזדמנות, כמו שנאמר, "יש קונה עולמו בשעה אחת". ואתה עוד עושה חשבונות? אם עכשיו הייתה נפתחת לפניו איזו הזדמנות אחרת, אז לא היית עושה שום חשבון. לכן צריך להבין, שדווקא כאן, בעיקרון מתגלה ההתנגדות של ה"קליפות".

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר" של בעל הסולם, 16.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בצד השני של המסך
יש קונה עולמו בשעה אחת
אני הולך לכנס!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest