דף הבית / חינוך, ילדים / האם מלחמה תציל את העולם…

האם מלחמה תציל את העולם…

דעה: המשבר הכלכלי לא הסתיים, להיפך, הוא הולך ונהיה עמוק יותר. מפני שמתכונים מסורתיים של מלחמה בזמן משבר לא עובדים. הכלכלן האמריקאי פול פארל, מציע דרך בלתי שגרתית לצאת מהמיתון, הוא מאמין שמלחמה גדולה חדשה יכולה להציל את העולם מהמשבר. מלחמות מעודדות את הכלכלה, טוען פארל. עם זאת, לתיאוריה הזו יש מתנגדים רבים. בתנאים המודרניים, מלחמה קטנה לא תגרום לתוצאה כלכלית משמעותית, אך מלחמה בקנה מידה גדול תוביל לתוצאות מחרידות כאלה, כולל בכלכלה, שלא יהיה מקום לשום צמיחה בעולם.

החלק החיובי של השפעתה של המלחמה הוא בכך, שהיא יוצרת ביקוש חזק לסחורות ושירותים מסוג מסוים. עם זאת, ניתן ליצור ביקוש בדרכי שלום. דוגמה לכך היא הטכנולוגיות הירוקות והרובוטיקה. יחד עם הצמיחה של התמ"ג, הקמפיין האיראני הוביל לשילוש של החוב המדיני של ארה"ב.

התייחסותי: מלחמת עולם גרעינית אפשרית אם האנושות לא תסתפק בסבל "שקט", כדי להבין שהיא צריכה להתארגן מחדש באופן עקרוני על ידי החינוך האינטגרלי. תחושת הסבל מהאגו שקובר אותנו חייבת להיות כל כך חזקה, שאנחנו באמת נרצה להיפטר ממנו לחלוטין ולצמיתות. קל לדמיין עד כמה בלתי נסבל חייב להיות הסבל הזה, כדי שכולם ירצו להיפטר מהמקור שלו, שהוא האגו.

אבל ניתן להשיג את אותו הפתרון על ידי "שטיפת מוח" – על ידי הכרת הצורך בשינוי ההכרחי של הטבע האגואיסטי שלנו, הכרת הנזק שהאגו גורם לו, יצירה של דעת קהל חזקה, וכן הלאה. במקרה כזה, המעבר יהיה חלק, מהיר, קל, ללא הרס ואסונות. אבל האם יהיה לנו מספיק שכל כדי אפילו רק לבחון את החינוך האינטגרלי?…

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמת עולם כפתרון למשבר העולמי
מהמשבר למלחמה?
קדימה… למלחמת העולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest