דף הבית / אהבה / משפחה / האם מוסד המשפחה ישרוד?

האם מוסד המשפחה ישרוד?

שאלה: מה צפוי למוסד המשפחה בעתיד ואיך נוכל לשמר, לחזק ולאזן אותו?

תשובתי: לדעתי השנה מוסד המשפחה וכל המוסדות החברתיים האחרים, יעברו ניסויים ומבחנים רציניים מאוד. הבעיות במשפחה יימשכו, ניתוק של ילדים מההורים, ניתוק ההורים זה מזה, חלוקה בין המשפחות, בין הדורות: אבות מילדים, סבתות, סבים מהנכדים. בני האדם לא ירגישו שייכים זה לזה. בסיכומו של דבר נגיע למצב שבו בני אדם ירגישו שהם לא חייבים דבר לאף אחד. לאף אחד לא תהיה זכות לדרוש משהו מהאחר.

לבסוף, יחד עם הכרת הרע הכללית שמסודרת על ידי האגואיזם שלנו, נתחיל להבין ולהכיר שאין מוצא, אלא רק להתחיל לתקן את האגו. החיים ייהפכו להיות כל כך בלתי נסבלים, לא רק בהיבט המשפחתי אלא גם בהיבטים אחרים האדם לא יאמין  בעתיד ולא בהווה.

האדם יתחיל להבין שלהתקיים לבד בקרב בני האדם זה גרוע יותר מאשר להיות בד בג'ונגל, מקום שבו אינך יודע היכן לדרוך פן יכישו או יעקצו אותך או שמא יתנפלו עליך מלמעלה. האדם ירגיש שהוא חי בסביבה מאיימת, הוא כביכול נמצא בקרב בני אדם אבל ב"ג'ונגל חברתי” הוא ירגיש שאף אחד לא יכול לעזור לו ויותר מזה שבכלל לא מתכוונים לעשות זאת.

אני מקווה שזה יהיה מספיק כדי שיבינו שצריך בכל זאת לעשות משהו עם הטבע האנושי. רק אז האדם יקשיב וישמע שיש שיטה שמתקנת את הטבע האגואיסטי, אבל זה תלוי רק באדם עצמו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 13.01.2019

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest