דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / האם יש ברוחניות חיות וצמחים?

האם יש ברוחניות חיות וצמחים?

שאלה: האם בעולם הרוחני קיימים אובייקטים אחרים פרט לבני אדם, למשל צמחים או חיות?

תשובתי: כן. רק שאלה רצונות שנמצאים בדרגות תואמות: דומם, צומח, חי, אנושי.

שאלה: מה הם הרצונות בדרגת החי בעולם הרוחני?

תשובתי: רצון בדרגת חי, זו אינה דמות של איזו חיה כמו בעולם שלנו, אלא השתוקקות הרצון למלא את עצמו בדרגה התואמת למשל לקוף, נמר או חיה אחרת. מפני שגם בעולם שלנו ובמציאות אין נמרים ולא קופים, אלה הרצונות שלנו שמציירים לנו כאלה דמויות.

בעולם הרוחני הרצונות הבהמיים הם בדרגה נמוכה יותר מאשר הרצונות האנושיים, אבל כולם עובדים בכוונה על מנת להשפיע.

שאלה: מה עדיף: לראות את "הבהמות" הללו מחוצה לי או בתוכי?

תשובתי: כדי לתקן את הרצונות האלה, חובה לראותם בתוכי, אחרת אי אפשר לתקנם.

הערה: אבל הרי הבורא/הטבע ברא אותנו כך שאנחנו רואים את כל החיות וצמחים מחוצה לנו.

תשובתי: למעשה אנחנו רואים את עצמנו מחוצה לנו, כדי להבדיל ולהבחין בצורה בהירה וטובה יותר בכל החסרונות ולתקנם. כל העולם הזה, כל מה שיש מחוצה לך, זה אתה.

לתקן את היחס כלפי חיות וצמחים, זה אומר לאהוב אותם. עליך להגיע למצב של אהבה כלפי הכול וכלפי כולם בכזאת צורה, שהם יהפכו להיות חלק פנימי בלתי נפרד ממך. אז הכול יחזור לתוכך ואילו בחוץ לא יישאר דבר. הכול יורגש על ידך כ"אני" שלך.

אתה כביכול אוסף את העולם הזה ומכניס אותו לתוכך. זהו תהליך הפוך בהשוואה לאופן שבו אימא יולדת תינוק, והוא מתפתח ובכך שהוא גדל, גם הוא מוליד אחרים וכן הלאה.

שאלה: מה זאת אומרת לאהוב חיות, צמחים?

תשובתי: להתייחס אליהם בטוב ובאהבה, להבין נכון את הטבע שלהם ולתמוך בהם. אז תראה, שהם באמת נקבעים רק על ידי היחס שלך אליהם. כתוב "וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ ועגל וכפיר ומריא יחדו ונער קטן נהג בם" (ישעיהו יא, ו).

שאלה: כלומר, מקובל רואה גם את הזאב וגם את הגדי יחד?

תשובתי: בוודאי. כל אלה הן תכונות המשלימות בצורה הדדית זו את זו בהרמוניה. פשוט עכשיו האגו שלך מחלק אותם ומשסע אותם זה בזה.

שאלה: האם יש הבדל בין לאהוב צמחים, חיות או בני אדם?

תשובתי: הכול תלוי בדרגה שלך וביחס כלפיהם. הכי קשה לאהוב בני אדם, הכי פשוט לאהוב את הטבע הדומם. לאהוב, הכוונה לדאוג לאובייקט האהבה יותר מאשר לעצמך. מתוך הרצונות הפנימיים שלך של דומם, צומח, חי ובני אדם, עליך להתייחס כך כלפי כל העולם החיצוני. אז כולם יימצאו בתוכך ותראה שמבחוץ אין שום דבר.

הערה: אבל גם לרצונות שלי איני מתייחס באופן כזה, שלא לדבר כבר על רצונות זרים, שמחוצה לי.

תשובתי: דווקא כך ניתנת לך האפשרות לרכוש את מדרגת הבורא. מפני שעכשיו אתה נמצא במצב הפוך לו, מפני שאתה מתייחס לכל העולם בצורה אגואיסטית. בכך שאתה מתקן את עצמך בנטייה אלטרואיסטית ביחס לעולם, אתה מתחיל לראות את העולם כפי שהבורא רואה אותו. זה אומר, שאתה מגיע להידמוּת והשתוות אליו.

שאלה: כלומר הכול נקבע רק על ידי היחס שלי? אם אני משנה את היחס שלי, אז כל העולם משתנה?

תשובתי: כן. כל העולם קיים בתוכך. זה כמו הקרנה של סרט. למעשה הכול לא כל כך מורכב, צריך פשוט יותר לחדד את תשומת הלב על כך, בכך שתתאר לעצמך את העולם כך. פתאום תראה, כמו בסרט: הערפל מתפזר ומאחוריו מתגלה עולם חדש.

מתוך שיעור וירטואלי, 25.02.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest