דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / האם יש אנטישמיות חדשה?

האם יש אנטישמיות חדשה?

שאלה: מהי האנטישמיות החדשה מבחינתך?

תשובתי: אני לא רואה שום דבר חדש. היסטוריה חדשה? כלכלה חדשה? חינוך חדש? אני לא מבין מה זה חדש. אותה אנטישמיות שהתגלתה בבבל העתיקה, ולכן אברהם עם כל תלמידיו יצאו משם, מאז ועד היום פחות או יותר הכול קורה ממש באותו סגנון. אני לא רואה שום דבר חדש.

שאלה: בדרך כלל מדברים על כך שמאז הקמת מדינת ישראל יש דה-לגיטימציה כלפי מדינת ישראל וגם אנטי-ציונות. יש כביכול איזו מוטציה באנטישמיות?

תשובתי: נכון. הציונות זו מעין שיטה של היהודים לברוח מהאנטישמיות לפינה. אני חושב שמובן לנו שלא הצלחנו בזה. לא הצלחנו מפני שרצינו לברוח מהייעוד שלנו, מחובתנו כלפי כל העולם. ואין לנו ברירה אלא לעשות שינוי כללי בהסתכלות שלנו, ולהבין שלא מדינת ישראל, לא הדת, שום דבר לא יעזור לנו, אלא ההיפך, אנחנו לא מסוגלים לבנות שום דבר אם אין לנו יסוד אמיתי.

לכן אם נרצה יסוד אמיתי נוכל לבנות עליו הכול. ואם לא, המדינה הזאת לא תוכל להתקיים. בסופו של דבר נברח מכאן, ועל כך כותב גם בעל הסולם. לא נוכל להחזיק במדינה, כוחות האומה יתפוררו. ההיסטוריה חוזרת. אין שום דבר חדש. עד שנממש את ייעודנו בצורה נכונה היא תחזור פעם ועוד פעם. למרות שנראה לנו שאנחנו חזקים מאי פעם, יכול להיות שנצטרך לצאת מכאן ולאבד את הקרקע, את המדינה והכול, כי זה לא שייך לנו. זה לא מתאים לעם שנמצא במדינה, הוא לא "עם ישראל".

שאלה: אז מה הפתרון?

תשובתי: עד ש"בבל" שאברהם רצה להחזיר בתשובה לא תתחבר כולה בעזרת התנועה היהודית לחיבור ו"על כל הפשעים תכסה אהבה", האנטישמיות לא תיפסק.

 

מתוך ישיבת כתבים, 31.12.2020

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest