דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם יכול לשרות שלום בין גבר ואישה?

האם יכול לשרות שלום בין גבר ואישה?

laitman_2009-08-04_9975-70.jpg

כתבי רב"ש, כרך ג', מאמר "הבחנות במצבים": "איש אישה זכו, שכינה שרויה ביניהם". ויש לשאול הלא הם שניהם מנוגדים, ואיך אפשר שיהיה ביניהם שלום? אלא דווקא כשאדם נעשה זכאי, היינו שמהפך הקבלה להשפעה, המכונה קבלה בעל מנת להשפיע, אז יש שלום ביניהם. אחרת הם במחלוקת, או שאחד נכנע לחבירו. ועניין הכנעה לא נקרא אהבה של שלמות, כי הנכנע מצפה תמיד שיהיה לו חזרה את הכוח השליטה.

בחכמת הקבלה החלק הנשי מייצג קבלה, והחלק הגברי מייצג השפעה. בכל נשמה ישנו חלק גברי וחלק נשי, כוח הקבלה וכוח ההשפעה, רצון ליהנות ומסך, והם צריכים להיות מאוזנים ביניהם. הרצון ליהנות, הכוח הנשי, זהו הכוח העיקרי, הנברא, אך מעליו חייב להיות מסך, והמסך זה הכוח הגברי.

אם הכוחות האלה מאוזנים ביניהם, זה נקרא איש ואישה ושכינה, כוח הבורא, ביניהם. הם עובדים עם האור העליון, עם הבורא, והוא ממלא אותם בעזרת זיווג דהכאה. נוצר חיבור של שלושת הכוחות האלה: גברים, נשים והאור העליון, הממלא את הכלי. אך בעולם שלנו, כוח הבורא נסתר, גברים ונשים קיימים בנפרד אלו מאלו, אף אחד לא מחייב אותם להתחבר ואיננו יכולים למצוא קשר ביניהם.

אם אנחנו נחפשׂ את האור, את כוח הבורא, זה יחייב אותנו, גברים ונשים, להתאחד בינינו, מאחר וללא הקשר הנכון בינינו לא נוכל לגלות את הבורא. "איש ואישה זכו, שכינה (נוכחות הבורא) ביניהם", באופן כזה אנחנו נצטרך בעל כורחנו להגיע לקשר הנכון בין גבר ואישה, כדי שהם יגלו ביניהם את העולם העליון.

שאלה: מה הכוונה להגיע לקשר הנכון?

תשובתי: גבר ואישה חייבים להיות שווים לפי דרגתם, לפי ייעודם, וכל אחד חייב להשלים את השני כפי שזה היה לפני חטא אדם הראשון. לפני שאדם וחוה התחלקו, הם היו כ"גוף אחד", ובאופן כזה אנחנו חייבים להתחבר שוב.

שאלה: למה אדם וחוה התחלקו?

תשובתי: כדי שאנחנו נרגיש עד כמה כל אחד מאיתנו בנפרד אינו שלם, ושרק בחיבור בינינו אנחנו יכולים להשׂיג דרגה השווה לבורא, ורק בזכות ההכרה הזאת אנחנו נגלה את הבורא, אנחנו נאלץ אותו להתגלות בתוכנו. אם לא נתחבר, הוא לא יתגלה, זהו תנאי הערבות שבינינו, בין שלושתנו.

מתוך התוכנית "קבלה למתחיל", 14.10.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
גברים ממאדים, נשים מנוגה
בת הלוויה שבחר עבורי הבורא
איש ואישה: היכן השכינה ביניהם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest