דף הבית / האם יכולה להיות כוונה ללא פעולה?

האם יכולה להיות כוונה ללא פעולה?

שאלה: בעל הסולם כותב על שני חוקי תקשורת בינינו במאמריו. על פי החוק הראשון, כל חבר בחברה מחויב לקבל את כל הנחוץ לו. האם מדובר כאן על יחסי אנוש או משהו גשמי?

תשובה: עלינו ליצור חברה שבה כל אדם יכול לקבל את כל מה שהוא זקוק לקיומו, מכיוון שהתנאי השני הוא שעליו גם לתת, להשפיע לחברה. וכדי לתת, עליו להתקיים. לכן החוק הראשון קובע את השני.

שאלה: החוק השני מחייב נתינה לחברה, מחייב את האדם לפעול לטובתה. למה התכוון בעל הסולם כשכתב נתינה לחברה? כל אדם היום עובד נגיד שתיים עשרה שעות חוזר הביתה וגם בבית הוא נותן. על איזה נתינה מדובר?

תשובה: זה לא נחשב לנתינה. נתינה היא חשבון פנימי של האדם שהוא עובד למען אחרים. בהחלט יתכן שאדם שעובד 12 שעות ביום, אבל עובד כל הזמן למען עצמו ובכלל לא חושב על אחרים. זה קשור לכוונה.

שאלה: כלומר, עבודתו של אדם בחברה, כאשר הוא מייצר משהו, לתת משהו – זו רמה אחת. והרמה השנייה היא ברמת המחשבה והכוונה, שבשבילה הוא עושה את כל זה. האם ניתן לעבוד רק ברמת המחשבה והכוונה? נניח שאני לא רוצה לעבוד פיזית.

תשובה: לא מדובר על זה אלא עד כמה אני משתתף בחיי החברה כך שתהיה ממני תועלת, על סמך זה תוכל לקבוע.

שאלה: האם יכולה להיות כוונה ללא פעולה?

תשובה: לא, בלי פעולה, שום דבר לא יכול להיות, בכל רמה שהיא, מכנית או פנימית, ברמת הרצונות או ברמת הכוונות, פעולה חייבת להיות. אחרת, לא תוכל לדעת אלו מחשבות יש לאדם.

 

מתוך תוכנית הטלוויזיה "מיומנויות תקשורת", 21.08.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest