דף הבית / אקטואליה / האם טראמפ הוא עזר ליהודים?

האם טראמפ הוא עזר ליהודים?

הערה: ההחלטה של ממשל טראמפ על הענקת מעמד של קבוצה אתנית ליהודים מצביעה על כך, שאם קודם לכן היהודים נחשבו לקהילה דתית, ובעימותים דתיים המדינה האמריקאית לא התערבה, אז כעת כל סוג של פעולות שמכוונות נגד מדינתם הלאומית, כלומר נגד ישראל, יובחנו כגילוי של גזענות והפרת זכויות חוקיות וזה אומר, אחריות פלילית.

תשובתי: כל זה טוב. השאלה האם זה טוב ליהודים או לא? השאלה הרגילה והנצחית. אני סבור שדבר לא ישתנה. בסיכומו של דבר השנאה תהיה עוד יותר גדולה.

הערה: אבל היהודים סבורים, שזה צעד גדול!

תשובתי: הם תמיד סבורים כך. זהו עם שעדיין לא מבין את משמעות הקיום שלו, את מטרת הקיום שלו, לא לומד מתוך ההיסטוריה שום דבר, בשום צורה.

היהודים חכמים מאוד, ובאמת רבים מקנאים בהם, בהתפתחות שלהם, בנטייה שלהם לטכנולוגיה, למדע, לאומנות, להכול, אבל לא בקשר לייעוד שלהם, דבר לא מלמד אותם: לא האסונות שמתרחשים לעם היהודי, לא המכות, לא ההשמדות, לא הפוגרומים, שום דבר! מפני שהם לא רוצים לראות את הייעוד שלהם.

אם אנחנו היהודים היינו מתחילים לחפש את הסיבה האמתית לשנאה של כל העמים כלפינו, אז היינו מוצאים אותה. היא נמצאת דווקא באידיאל האיחוד של היהדות, איחוד כולל של כולם ושל הכול. היהודים צריכים להראות דוגמה לאיחוד הזה. עליהם להתאחד ביניהם בקשרים טובים, ואז הקשר הטוב ביניהם היה עובר לכל העמים האחרים. מפני שהיהודים, זה לא עם, לא לאום, זה מה שנקרא "ערב רב", שאסף אברהם מכל בבל ויצר מהם קבוצה לפי הבחן אחד ויחיד, הרצון שלהם להשיג באיחוד ביניהם את גילוי הבורא, גילוי סוד כוח הטבע, לגלות את משמעות הבריאה, את מטרתה. והוא עשה זאת.

לכן אם היהודים היו מתאחדים, אפילו בזמנינו, אז מאחר והם נציגים של כל אומות העולם עוד מאותם הזמנים, העולם היה מתחיל מיד להתאחד בשלווה אחריהם והיה מתחיל להבין במי תלוי הגורל של כולם, ובכיוון הטוב, ולא רק בכיוון הרע. 8 מיליארד בני אדם תלויים ב – 15 מיליון.

הערה: מדהים אותי, שעשינו יחד אלפי קליפים בנושא הזה, וכל פעם אתה מספר את זה מחדש עד הסוף.

תשובתי: זה חי בתוכי, אני מרגיש את זה כדבר האקטואלי ביותר. וכל פעם זה יותר ויותר אקטואלי. אבל אני מקווה, שלמרות אלפי הפעמים שדיברנו על כך שוב ושוב, בפעם אחת מתוך אלף אלפי הפעמים זה ייאמר ויישמע, פעם ראשונה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 18.9.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest