דף הבית / אהבה / זוגיות / האם זוג נשוי יכול להתפתח רוחנית?

האם זוג נשוי יכול להתפתח רוחנית?

הערה: אני רוצה לאהוב את הילדים שלי, את בעלי, את ההורים, לא נעים לי לשמוע, שרק בקבוצה אפשר ליישם את "ואהבת לרעך כמוך".

תשובתי: כדי לפתח את הנשמה, עלינו להכיר בכך שאנו אגואיסטים, ודווקא מעל לאגו לעצב יחסים נכונים של השפעה ואהבה. במשפחה, עם קרובים, לא יכולים להיבנות אצלנו יחסים כאלה, לכן אין על מה לדבר שאפשר להתפתח שם רוחנית.

עלינו לחיות חיים מאושרים ונורמליים בדרגה הגשמית. אבל ביחס נכון כלפי קרובים, האדם אינו יכול להתפתח מבחינה רוחנית, להיות מקובל שמשיג את הבורא, מפני שבמסגרת החוג המשפחתי פועלים הרצונות הבהמיים שלו.

אם את רוצה להשיג יציאה לעולם העליון ולעשות זאת במהירות, בצורה אופטימלית, את צריכה לעסוק בעבודה רוחנית רק בקבוצה קבלית.

בבקשה, תרכיבי קבוצה ותעשי מה שאת רוצה עם הבעל//האישה, עם הילדים, לא משנה עם מי מהקרובים, אבל בכל מקרה, זה לא מה שאת צריכה לעשות עם החברים שלך. ההתקדמות החשובה ביותר מתרחשת בקבוצה. אל תבלבלי אחד עם השני.

שאלה: ואם בעלי מתחיל ללמוד את חכמת הקבלה, הוא יאהב אותי יותר?

תשובתי: אני חושש, שבפירוש המילה "אהבה" דעותינו יהיו חלוקות. אהבה, בהבנה שלי, זו השתוקקות של האדם לפעול לצורך שלמות רוחנית. ואילו את מבינה את האהבה בדרגה גשמית, כפי שכולם מתארים לעצמם.

שאלה: האם זוג נשוי יכול להתפתח רוחנית יחד?

תשובתי: בוודאי. אני בעד, שבעל ילמד עם אישתו, יקראו יחד מאמרים וכדומה. אבל התפתחות רוחנית אמיתית הוא יכול לקבל רק במקום שבו ירגיש, עד כמה הוא אגואיסט זה לא עם אישתו, אלא בקבוצה עם החברים! ואל תבלבלי את עצמך, את פשוט תעצרי באמצע הדרך, או אפילו מבלי להתחיל את הדרך הזאת, תשקעי בחישובים גשמיים.

מתוך שיעור וירטואלי, 25.03.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest