האם הכול נעשה?

שאלה: על מה עומדת, מתקיימת ומחזיקה הברית שלנו? הרי איננו כורתים אותה אצל נוטריון?

תשובתי: הברית פועלת בצורה פשוטה: מי שלא מקיים אותה, נזרק במהירות האור. הרי דווקא האור הוא זה שנותן כוח לברית שלנו, כשבינינו קיימת השתוקקות, הסכמה, איחוד. אין צורך להכריז במילים על הברית. הברית היא דרגה מוגדרת וקבועה של קשר הדדי. אך אם האדם השׂיג את הדרגה הזאת ואינו מסדר ומתקין את הקשר הזה, אז הוא נזרק הרחק הרחק. לחתום על "הסכם הברית", זה אומר לבצע את המעשׂה מצידנו. אפילו שהאדם עדיין לא הבשיל, אך הוא כבר רוצה להגביל את האגואיזם שלו.

נראה עכשיו, ערב כנס "קבלה לעם" העולמי, עד כמה כל אחד מוכן להתמסר לזה ולחשוב רק על דבר אחד: כיצד להפוך להיות חלק של הרצון המשותף, כיצד "לאבד את עצמי" בו? האם האדם משתתף בהכנה, בכך שמשתמש בכל האפשרויות? כי אחרת הוא מרמה את עצמו ולא מתקדם. וחוץ מזה, אנחנו לבטח נראה את זה עליו. האור יגלה הכול, כמו ברנטגן.

הנה נבדוק כל אחד עכשיו, בקו הסיום: האם הוא מוכן להיכנס לברית? כל אחד חייב לעשות לעצמו דין וחשבון ולבדוק את עצמו: האם הוא יכול לעשות עוד משהו למען ההצלחה המשותפת? הגיע הזמן להפעיל ולהוציא לפועל את כוחות הנפש הפנימיים ביותר. כי הרי דווקא עכשיו הגיע רגע ההכרעה: או שאני אכנס פנימה, או שלא. לא ניתן לדחות יותר, אנחנו גם כך נמצאים בפיגור.

נתאסף, נתחבר, נגלה בינינו את הבורא ותפילת הרבים תעלה אותנו לרוחניות!

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 22.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
ברית הלבבות
ברית נצחית
העד העיקרי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest