דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם גדל בתוכי "אדם"?

האם גדל בתוכי "אדם"?

שאלה: מה נחשב להשפעה לזולתו, ומדוע אין עונש ישיר ומיידי על אי ביצוע המצווה הזאת של השפעה לחברה?

תשובתי: השפעה לזולתו נקרא, שאני עוזר לזולת להתקדם למטרה. אחרת, זה לא נקרא השפעה, אלא אם כן מדובר על הכרחיות. כל אחד זקוק לאמצעים לקיום, כי דרגות הדומם, הצומח והחי חייבות להתקיים ממשהו. אבל בכל השאר רק צריך לעזור לזולת לעבור לשלב ההתפתחות של דרגת ה"מדבר".

מה שנוגע לעונש מיידי מחוסר קיום של חוק ההשפעה, זה לא יכול להיות. מפני שעונש מיידי היה מפעיל אותך כמו את דרגות הטבע של הדומם, הצומח והחי – עשית משהו לא כשורה, מייד קיבלת עונש, עשית משהו בצורה נכונה, מייד קיבלת שכר. אז פשוט היו עושים לך "תכנות", כמו לבהמה.

אבל איזו תועלת יש מכך, אם לא גדל בך ה"אדם"? הוא יכול לגדול רק מתוך הכרה, הבנה, בדרך של התפתחות, רכישת תכונות חדשות, והעיקר, קניית ערכים חדשים, בכך שמעלה את עצמו למעלה, מעל דרגת ההכרחיות, להחלטות שהן לא הכרחיות.

האדם מגדל בתוכו משהו שדומה לבורא. הגוף שלי, כל העולם שלי שייך לדרגות הדומם, הצומח והחי. אבל עכשיו אני עולה גבוה יותר ובונה את החלק ה"מדבר", שדומה (∾) לבורא.

בעולם שלנו דבר כזה לא קיים, ודווקא זה הופך להיות האני שלי, בעוד שאת כל השאר אני מקיים רק במסגרת הקיום הגשמי ההכרחי.

האם גדל בתוכי "אדם"?

לכן זה לא עובד לפי העיקרון של "תן וקח", והמערכת של מותר ואסור לא מתאימה. כי אני חייב לבנות משהו מעליי.

שאלה: אז מי בעצם מפר את חוקי הטבע: הנברא, או הבורא שמאפשר לנו לעשות את זה?

תשובתי: ודאי שהבורא. הוא עושה את זה כדי שאנחנו נלמד "כיתרון האור מתוך החושך".

אבל השאלה כאן, שזה בנטייה שלי, במגמה שלי. זה שאני אפול ואקום ושוב אפול ואקום, כמ"ש: "אלף פעם ייפול צדיק וקם", אבל האם אני רוצה את זה? האם אני נמשך לזה? האם אני מעריך את הדרך ואת הכיוון הזה? ממני דורשים דחף לזה: "אתה רוצה שזה יקרה? תפתח בך את הנטייה והרצון לזה" – "אבל איך אני יכול? אני הרי "חתיכה" של רצון אגואיסטי" – "יש לך סביבה, קבוצה, מורה, ספרים, המאור המחזיר למוטב, כל מה שדרוש. הדבר תלוי בך".

מתוך שיעור על מאמר "השלום", 08.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הגיע הזמן להאיץ
אני, זולת, בורא
הצורך להיות אדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest