דף הבית / אקטואליה / האם בעולם המודרני יש צורך במשפחה?

האם בעולם המודרני יש צורך במשפחה?

שאלה מה: Facebook בעבר משפחות הוקמו מסיבות כלכליות, ואילו היום לאדם אין צורך במשפחה כדי לחיות וליהנות מהחיים. יתרה מכך, המשפחה מפריעה לו ורק יוצרת בעיות, אז לשם מה להקים משפחה?

תשובתי: אכן בעבר לאדם היה צורך באישה שתשרת אותו, בילדים שיעזרו לו לעת זקנה, ובבית כדי שיהיה לו מקום לחיות בו. באופן כללי האדם היה זקוק לסביבה קרובה של חברים וידידים, שיתמכו בו בעת צרה או מחלה וגם שילוו אותו בדרכו האחרונה ואילו היום אין לו צורך בכל זה, מפני שקיימים במדינה שירותים סוציאליים שונים שעוסקים במתן כל השירותים האלה.

היום לאדם כבר אין צורך באישה, הוא יכול להיות כל יום עם אישה אחרת. הוא כבר לא זקוק גם לילדים, מפני שלמעשה החל מגיל עשר ומעלה הוא לא רואה אותם, אלא רק כאשר הם פונים אליו כדי לקבל כסף. הילדים כבר לא מעריכים את הוריהם ולכן לא גם עוזרים להם לעת זקנה.

בעולם המודרני, האדם תלוש מהשורשים הטבעיים שלו: משפחה, אישה, ילדים, הורים ומשק בית. אפילו מקום העבודה כבר לא קושר אותו. בעבר אנשים עבדו כל החיים במקום אחד, ואילו היום זה כבר לא כך.

הערה: נראה שהמשפחה, התא העיקרי של החברה, כבר לא קיים.

תגובתי: למרבה הצער, אף אחד לא רוצה שום דבר. נשים אינן רוצות להתחתן ולא רוצות להביא ילדים, אפילו שבטבען טמונה ההשתוקקות לילדים, לבעל, למשפחה ולמשק בית.

שאלה: אם כך, האם יש צורך במשפחה?

תשובתי: זה תלוי במטרה, אם המטרה מצדיקה זאת אז האמצעי הוא הכרחי, ואם לא, אז לא.

שאלה: אתה מתכוון לכך שלאנושות היום יש מטרות שלא מחייבות משפחה?

תשובתי: בוודאי, אבל אם האדם יידע שלצורך השגת המטרה נחוצה לו משפחה, אז הוא יקים אותה וישמור עליה. היום אנשים רבים בעולם מטילים ספק בצורך לחיות, לכן האנושות צריכה לרכוש מטרה ואז היא תבין בשביל מה לחיות וכיצד.

היום, ילדים מתנתקים מהוריהם מפני שבתת מודע מטרידה אותם השאלה: "למה הביאו אותי לאוויר העולם? כדי שאחיה ללא תכלית ואסבול? האם עליי רק לחכות עד למוות, לשם כך נולדתי?״ הילדים המתבגרים מרגישים שהוריהם הביאו אותם לעולם למען התענוג העצמי שלהם, ואילו הם, הילדים, לא מקבלים שום תענוג מהחיים ולכן פונים לסמים.

שאלה: איזו מטרה צריכה להיות לאדם בחיים, שלמענה הכרחי שתהיה לו משפחה?

תשובתי: המטרה שלמענה האדם צריך להקים במשפחה, היא עלייה לדרגת הקיום הבאה, דרגת קיום נצחית, שלמה ואינסופית, כזו שמעניקה השגה מוחלטת. האנושות לא יכולה ולא רוצה לתאר זאת לעצמה מפני שהיא התעייפה מהכול, לכן קשה מאוד להסביר זאת לבני האדם.

עלינו לפרוץ למעלה מהחיים למען עצמנו, כיוון שבחיים למען עצמנו מסתכמת המוגבלות שלנו. ברגע שנרגיש שקיימת דרך קיום אחרת, יהיה לנו הרבה יותר פשוט. כשנצא מהחיים למען עצמנו, נבין שהמשפחה הכרחית מפני שהיא מהווה את אחת המערכות שדרכה אנו יכולים להידמות למערכת העליונה של הטבע. כדי לנוע לעבר המטרה העליונה, על האדם להתחתן, להקים משפחה ולהביא ילדים. במיוחד גברים צריכים לעשות זאת.

המטרה היא עלייה לדרגת הקיום הבאה, בה אנחנו מחליפים את הקיום האגואיסטי בקיום אלטרואיסטי. שינוי זה, מגלה לנו רבדים ועומקים אחרים לגמרי של הטבע, קיום בממדים אחרים, בהם יקום אחר לגמרי מהווה עבורנו בית ולא היקום הנוכחי.

שאלה: איך מסתדרים היחסים במשפחה במקרה כזה?

תשובתי: הם מסתדרים רק בהתאם לְמה שנראה לאדם כמטרת הקיום העליון שלו. מתוך כך נובעת יציבותה של המשפחה וחינוך הילדים. ללא מטרה עליונה, המשפחה לא תחזיק מעמד.

שאלה: האם במשפחה בעלת מטרה, קיים המושג "אהבה"?

תשובתי: אהבה היא תוצאה של יחסים הדדיים נכונים שמאפשרים להשיג את המטרה העליונה ולא יותר מזה.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 15.5.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest