דף הבית / כללי / האם בדידות זה בריא?

האם בדידות זה בריא?

שאלה: "אני סינגלטון", זו מגמה חדשה בחברה שהולכת ותופסת תאוצה. בימינו אנשים בודדים מהווים יותר מ – 50% מאזרחי אמריקה. בשוודיה, דנמרק, נורבגיה, פינלנד, קרוב ל – 40%. ברוסיה קרוב ל – 40% הם במעמד של בודדים, כלומר לא רשומים כנשואים. עם זאת, 79% מהם בכלל לא מרגישים את עצמם בודדים, ו – 54% אינם פוחדים מהעדר זוגיות. הם אומרים: "אני לא מרגיש אדם בודד ולא מבין אנשים שמנסים בכל כוחם לשנות את זה".  מה התועלת בבדידות?

תשובתי: אני חושב שכך האדם מממש את עצמו בצורה טובה מאוד. הוא לא מקדיש תשומת לב להתחייבויות צדדיות, לא חייב כלום לאף אחד. הוא יוצר לעצמו אורח חיים שיהיה לו נוח באופן מקסימלי, כדי שזמנו הפנוי ינוצל נכון ויעיל בצורה מקסימלית.

אבל זה אופי, לא כולם צריכים להיות כאלה. ישנם אנשים שרוצים משפחה, רוצים לחיות במשפחה, עם ילדים קטנים ש"יישבו" להם על הראש.

חשוב מאוד כיצד האדם גדל. אם אני למשל, גדלתי במשפחה שבה היו הורים עמידים, מפותחים מבחינה תרבותית, רופאים, והבית היה מלא בספרים, בכל טוב ונכון, והרגשתי ילד יחיד (יש לי אח אבל הרבה יותר צעיר), אז אני לא מרגיש חייב להיות בחוג של משפחה גדולה. לעומת זאת, ישנם אנשים, שמרגישים ליהפך.

הערה: אנשים נשואים מרגישים לרוב כזרים וככל שהזמן עובר, הניכור הולך וגדל.

תגובתי: זה מפני שהאגו שלנו כל הזמן גדל. ולכן עם כל שנה שחולפת, יותר ויותר קשה לנו לחיות ולהסתדר עם אחרים. זה טבעי! הרי בשנים האחרונות האגו שלנו גדל באופן אקספוננציאלי. אפשר ממש לראות את זה על הילדים הקטנים, איך הם נראים היום. אני סבור, שאנחנו פשוט לא צריכים לגנות שום דבר. עלינו לציין עובדה שכך האנושות מתפתחת.

אם רוצים לתקן, אז צריך לתקן אבל לא באופן קונקרטי את מה שלא מוצא חן בעינינו, אלא לשפר את הרקע הכללי של האנושות, כלומר להעלות אותה למדרגה גבוהה יותר, לנתק אותה במקצת מהאגו. אז התוצאה תהיה יחסים נפלאים בין בני האדם.

לא בהכרח, הם יתכנסו ביניהם. לא בהכרח, הם יתחילו מיד להקים משפחות ולהוליד ילדים. לא. פשוט היחסים ביניהם יהיו טובים יותר. האדם ירגיש יותר בנוח. יכול להיות שזה יחייב אותו לצאת מה"תיבה" שלו ולהתקשר יותר. אבל באופן עקרוני, אנחנו רואים היום, שכל הטכנולוגיה מוכנה לזה: אני מזמין לעצמי אוכל הביתה, אני מזמין כביסה של בגדים והחזרתם. הכול נעשה בהזמנה דרך האינטרנט.

שאלה: מה משמעות הקשר בין בני האדם?

תשובתי: לעלות למעלה מהאגו שלהם ובעלייה מעליו למצוא את העולם העליון. ואם זה לא קיים אז אני לא מצטער שיש הרבה אנשים בודדים.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 31.03.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest