דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אתה יודע בשביל מה הקבלה באה לעולם?

האם אתה יודע בשביל מה הקבלה באה לעולם?

עד לחורבן בית המקדש השני חכמת הקבלה הייתה התורה, הלימוד של עם ישראל, אותה הקבוצה שאברהם הוציא מבבל וארגן אותה כאומה שחיה לפי חוקי חכמת הקבלה. חורבן בית המקדש הוא בזה, שהם נפלו מהרמה של "ואהבת לרעך כמוך", ל"שנאת חינם".

ומאז, חכמת הקבלה הפסיקה להתקיים בקרב העם, שאותו אנחנו עדיין ממשיכים לכנות "עם ישראל", אף על פי שהוא כבר לא מתחבר לפי החוק של "ואהבת לרעך כמוך", ולכן אין לו זכות להיקרא "ישראל" (ישר-אל), שזה מסמל "ישר אל הבורא". לכן נעלמה ההבנה בשביל מה בכלל צריכים את חכמת הקבלה. בעל הסולם כותב על החשש שלו "ומעוררת פחד, שלא תשכח ח"ו מישראל".

הוא מפחד מזה, אבל האחרים בכלל לא חושבים על זה, כי הרי לא יודעים בשביל מה נדרשת חכמת הקבלה. ולכן, במטרה זו בעל הסולם כותב את המאמר "הקדמה לתע"ס", כדי להסביר מדוע חובה ללמוד את הספר "תלמוד עשר הספירות" (תע"ס), ובכלל את כל חכמת הקבלה.

הוא לא רואה שאנשים יתעניינו בחכמה זו ויענו על הקריאות שלו, שבכלל ישמעו לזה, עד כמה חשובה והכרחית החכמה הזאת. כל אחד דוחה אותה, בכך שמוצא כל מיני תירוצים. האנשים הדתיים שלומדים תורה, לא מבינים בשביל מה נדרש עוד משהו נוסף לזה. ואדם שרק החיים הגשמיים הרגילים מעניינים אותו, מפחד שחכמת הקבלה יכולה לקלקל לו אותם. מי יודע אילו כוחות מסתתרים בה, איזו השפעה הוא יזמין על עצמו, בכך שמזכיר את השמות הקדושים, אולי הוא בזה יזמין פתאום על עצמו איזה שהן צרות?

והאחרים מצדיקים את עצמם בכך שאומרים, שקיימים אנשים כאלה שלומדים קבלה, קוראים לעצמם מקובלים, אבל, יחד עם זה, הם לא ממליצים לעשות את זה לאחרים. כלומר קיימות הרבה סיבות שלפיהן חכמת הקבלה נשארת בצד, מחוץ לתשומת הלב הכללית, ופלא שהיא בכלל קיימת עד עכשיו. כי היו קיימים הרבה חכמות ודעות, שנשכחו ונעלמו במשך ההיסטוריה.

אנשים דוחים את הלימוד הזה, אבל בעל הסולם חושב, שזה חייב להיפסק. הגיע הזמן לשנות את היחס שלנו ולהראות לבני האדם בשביל מה נחוצה חכמת הקבלה ובשביל מה היא באה לעולם – כדי להעלות את האדם לדרגת הדבקות עם הבורא, שזו מטרת החיים שלנו, מטרת כל הבריאה. והגיע הזמן לממש את המטרה הזאת כאן ועכשיו.

מסיבה זו בעל הסולם כתב את "תלמוד עשר הספירות" ואת ה"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", שבה מוסברת הנחיצות בלימודו. באותם הזמנים היה קשה מאוד להביא את זה לאנשים. בימינו זה מתקבל אחרת לגמרי, ואנחנו יכולים לפרסם בגלוי על הלימוד הרחב של חכמת הקבלה. אני זוכר, איזה רעש היה אז בבני ברק, בעיר חרדית, כאשר נודע שאני הבאתי למורה שלי, לרב"ש, קבוצה של תלמידים חילוניים מתל-אביב. רב"ש עשה בזה מהפכה אמיתית. אבל אין ברירה, העולם נמצא בכזה מצב שמחייב את חכמת הקבלה להתגלות.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 11.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ידע הוא כוח
זמן ההבשלה
לפוצץ את מחיצת הברזל שבלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest