דף הבית / כללי / האם אפשר לתקן את העולם?

האם אפשר לתקן את העולם?

הערה: כל המדעים שנוצרו על ידי האנושות, בפרט פסיכולוגיה ופילוסופיה, מדברים, על איך על האדם להסתדר ברמה הגשמית ולא לעסוק בתיקון עצמו.

תשובתי: אותם מדעים לא מסוגלים לתקן את האדם, מפני שאין להם אמצעים לזה. לכן איננו יכולים לבוא אליהם בטענות. מתגלה כיום חוסר העקביות שלהם ואנחנו רואים שהציפיות שלנו מהם לשווא.

ודאי שיש צורך במדעים האלה, אבל לא צריך לשייך להם אפשרויות בלתי רגילות. הם פשוט מספרים לנו כיצד להסתדר טוב יותר בעולם הזה. אבל לתקן את העולם… תראה כמה בני אדם מנסים לעשות את זה!

הערה: גם למקובלים באים בטענות, שלאורך אלפי שנים הם לא הצליחו לתקן שום דבר.

תשובתי: המקובלים גם לא ניסו לתקן את העולם, זה לא נכון לחלוטין!  היה עליהם ליצור חברה מסוימת, מוגבלת, שבמסגרות הזמניות שלה, נניח אלף שנה, הייתה אמורה לממש, עד כמה שאפשר את מערכת היחסים ההדדיים הנכונים בין בני האדם. כמה שהם יכלו לעשות, הם עשו והתפזרו, מפני שכך היה הכרחי בהתאם לתוכנית הבריאה.

בימי בית המקדש הראשון הושגה הידמות רצינית לכוח העליון. אבל ברגע שהיא הושגה, בני אדם מיד החלו ליפול מאותה דרגה, עד שהתפוררו לגמרי וכעת אנחנו שוב נכנסים למצב הזה. אבל כעת אנחנו ניגשים לתיקון המלא. בו זמנית העולם באופן טבעי, יתחיל להתדרדר לבעיות יותר ויותר גדולות, בעודו תוהה מה לעשות עם עצמו.

במילים אחרות, העולם צריך להדגים ולהראות את חוסר היכולת והכישלון שלו, ואילו חכמת הקבלה צריכה להראות שהיא האמצעי לתיקון האדם, על ידי קשר בין בני אדם והשגת הדרגה הבאה של הטבע. מתוך העולם שלנו אנחנו צריכים לפרוץ "פתח בתקרה" ודרכו לצאת לדרגת קיום הבאה. זה מה שעומד לפנינו.

מתוך שיעור וירטואלי, 24.06.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest