דף הבית / כללי / האם אפשר להתקדם ללא ייסורים?

האם אפשר להתקדם ללא ייסורים?

שאלה: עבור רבים הבורא מצטייר כאכזר. האם לא הייתה דרך אחרת פרט לדרך ייסורים? כל בני האדם על פני כדור הארץ סובלים, למרות שהם לא אשמים, והכרה בזה זהו סבל נוסף.

תשובתי: אפשר להאשים את הבורא אבל זה לא יעזור לנו. אין לו ברירה אחרת. אם נלמד את הפעולות שלו, החל מהפעולה הראשונה בעולם אין סוף ועד העולם שלנו, אז נגלה, שהאור העליון זו השפעה מוחלטת, אהבה חלוטה, רגש מוחלט מחוץ לעצמו. לא קיים בו שום דבר ביחס לעצמו, אלא רק רצון ליצור בריאה כדי ליהנות לה ולמלא אותה באור מוחלט, נצחי ושלם. מכאן נובע שהבורא עצמו הוא נצחי ושלם, ורוצה להעניק את אותו תענוג נצחי ושלם לנברא. אנחנו לומדים זאת מחמש בחינות של התפשטות האור הישר, לאחר מכן פעולת הצמצום, יצירת המסך ואז המשך התפשטות האור.

הבורא לא יכול היה לנהוג אחרת! זה לא רצון או גחמה של הבורא, אלא כוח אחד חיובי ונצחי שרוצה להוליד מצב השווה לו. הנברא חייב לעבור דרך שינויי צורה כדי להצטייד בדרך בכל התכונות השליליות והחיוביות, ורק לאחר מכן הוא חוזר והופך להיות שווה לבורא. אבל אנחנו לא צריכים לחוות את כל התכונות השליליות באותה מידה שבה נהפוך להיות חיוביים ושווים לבורא, זה מתרחש רק בדרגת העולם שלנו.

שאלה: האם אפשר היה לברוא פשוט תחושות ודאגות נפשיות ללא ייסורים גשמיים?

תשובתי: מדובר כאן בפיזיקה טהורה. קיימת תכונת השפעה, האצלה, כוח חיובי, שרוצה לברוא עוד כוח הדומה לה. זה בלתי אפשרי ליצור כוח זהה נוסף מפני שאז הוא יהיה אותו הדבר. אפשר ליצור רק כוח כפול שבתוכו יהיה מנוגד ומבחוץ יהיה דומה. וזה מתרחש בנברא שבעזרתו הוא משיג הידמות והשתוות מוחלטת לבורא. אבל עליו לעבור שני מצבים: התפתחות שלילית מלמעלה למטה ולאחר מכן התפתחות חיובית מלמטה למעלה.

שאלה: כלומר מקובל מצדיק באופן מלא את כל מה שמתרחש איתו ועם כל העולם? לא מופיעות אצלו שום ספקות?

תשובתי: אצל מקובל מופיעות ספקות וטענות כל הזמן , אבל בכל מקרה הוא משתדל להצדיק אותן. בכך מסתכמת ההתקדמות שלנו.

מתוך שיעור וירטואלי, 20.11.2016

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest