האם אני רב?

שאלה: שמעתי כמה דעות עליך, טענות על כך שאתה מלמד גויים חכמת קבלה, אף על פי שאפילו תורה אסור ללמד אותם. על כך, שאתה מלמד חילוניים שאינם מקיימים מצוות. התלמידים מכנים אותך "רב", על אף שבאופן רשמי אתה לא רב.

תשובתי: ישנם שני סוגים של התורה, "תורת הנגלה" ו"תורת הנסתר".

תורת הנגלה מדברת על ההתנהגות של האדם בחברה, איך לקיים מנהגים, שלהם היא קוראת "מצוות", איך לקיים חגים וכולי, כלומר כל מה שקובע את התנהגותו של האדם הדתי בעולם שלנו.

תורת הנסתר, שנקראת "חכמת הקבלה", מדברת על איך לגלות את הבורא, על ידי שינוי התכונות האגואיסטיות (תכונות של קבלה) לתכונות אלטרואיסטיות (תכונות של השפעה).

כל הדתיים מקיימים חוקים של תורת הנגלה, ולמומחים לביצוע הפעולות האלה קוראים "רב", שזה מסמל "גדול". כדי להפוך להיות רב, צריך לעבור קורס לימודי ולהיבחן.

אני, מומחה לחכמת הקבלה בתורת הנסתר. הספרים והפעילות שלי מעידים על כך. כדי להיות רב בקבלה, חייבים להיות תלמיד של מקובל ידוע ולהיות ממשיך דרכו, שזה מה שאני מהווה בפני עצמי, לאחר המורה שלי, הרב ברוך שלום הלוי אשלג (הרב"ש).

כל ההגבלות על לימוד חכמת הקבלה נקבעו לפני 2,000 שנה על ידי המקובלים עצמם, ומשנת 1,504 ההגבלות הללו בוטלו על ידי המקובלים עצמם, לגבי כל בני האדם בעולם (ראה הקדמה של רבי חיים ויטאל בספר "שער ההקדמות" ועל פסיקתו של רבי א. אזולאי). מי שאינו מומחה בקבלה, אינו מבין לא את המשמעות של ההגבלות ולא את הסיבות לביטולן.

כל הבלבול נובע מכך, שאפילו המומחים בתורת הנגלה אינם מבינים את תורת הנסתר ומנסים לדון עליה לפי הידע של תורת הנגלה שלהם.

תורת הנגלה והמצוות שלה, מהווים חוקי התנהגות רק של היהודים הדתיים. תורת הנסתר מדברת על תיקון האגו של האנושות, ומגלה את הבורא לכל אחד לפי מידת התיקון שלו. לכן על לימוד תורת הנסתר, לאחר הסרת האיסור בשנת 1504, אין שום הגבלות.

ידיעות קודמות בנושא:
להכריע את העולם לכף זכות
כיצד לזהות מקובל?
חכמת הקבלה קרובה אליך יותר מתמיד…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest