דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אנחנו מעצבים את הסביבה שלנו?

האם אנחנו מעצבים את הסביבה שלנו?

שאלה: החברה משפיעה עלינו באופן מוחלט. בימינו היא עושה תעמולה לצריכה חסרת רסן ולאדם אין שום בחירה חופשית, הוא פשוט חייב ללכת ולקנות. כמו כן, דעה חברתית משפיעה על התודעה של האנשים. למשל, נערכו ניסויים שבהם נתנו לאנשים יין זול, אבל אמרו להם שהוא יקר, שעלותו כמה מאות דולרים והם נהנו ממנו. האם אתה מסכים עם הקביעה, שתחילה אנחנו מעצבים את הסביבה שלנו, ולאחר מכן היא כבר מעצבת אותנו?

תשובתי: השאלה היא האם אנחנו מעצבים את הסביבה שלנו? הרי סביבנו קיימים עוד הרבה מאוד גורמים אחרים: קרובי משפחה, מכרים, חברה, זמן. הכול ללא יוצא מהכלל דוחף את האדם לאיזו שהיא בחירה מסוימת. באופן כללי, גם אם ישנה בחירה חופשית, אז היא נמצאת רק בבחירת הסביבה. לכן עלינו לחנך את האדם כך שהוא יבין כיצד הוא משתמש בבחירה הזאת.

שאלה: בחיים שלנו הכול נקבע על ידי סולם ערכים שהתקבל בחברה. הערכים הללו, בתורם, נקבעים על ידי הרצונות שלנו. מה הדרך לשינוי של ערכים חברתיים, אם הכול תלוי ברצון, והרצון מגיע מהטבע ומתקופת הזמן שבה אנחנו חיים?

תשובתי: בכל זאת אני יכול לבחור חברה מסוימת, קבוצה שבה אתחיל להתפתח והיא תהיה שונה מאוד מקבוצות אחרות. למשל, ישנם אנשים שרוכשים מקצוע ועובדים על עצמם לפי תוכנית מסוימת, אבל הם נבדלים מאוד זה מזה. מפני שחברה מורכבת מסוגים רבים של חברות פרקטליות שבכלל לא קשורות ביניהן.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 07.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest