דף הבית / קבלה ומדע / טבע / האם אנחנו מבצעים את תפקידנו?

האם אנחנו מבצעים את תפקידנו?

שאלה: מדענים אומרים, שככל שהחברה או האורגניזם מפותח יותר, כך האנשים פגיעים יותר. כיום אפילו מכה קטנה ביותר מורגשת לאדם בעוצמה חזקה מאוד. למשל, אנשים רבים מקבלים את הבידוד בבית כמכה גדולה, הם יושבים חודש בבית וכבר לא מסוגלים לסבול את זה. בעבר אנשים בכלל לא יצאו ולא נסעו לשום מקום, הם חיו בכפרים שלהם ותקשרו רק עם בני הכפר. האם אנו רואים כאן קשר בין האגואיזם לרצונות שלנו? האם אגואיזם ורצון הם אותו הדבר, או שצורת המילוי של הרצון נקראת אגואיזם?

תשובתי: נכון, אנשים חיו במשך דורות בכפר אחד, לא יצאו מעבר לגבולותיו, ושום דבר נורא לא קרה להם. ואילו היום, האדם חי בעיר גדולה וזה לא מספיק לו,  הוא טס למדינות אחרות כמה פעמים בשנה ומטייל במקומות שונים. הוא זקוק לשינויים מפני שהרצונות שלו משתנים. הרצונות שלו גדֵלים.

הערה: המושג "אגואיזם" לקוח מהמילה הלטינית "ego" – "אני". היא מסמלת התנהגות של אדם שנקבעת לגמרי מתוך מחשבה על תועלת עצמית, כאשר האדם מעמיד את האינטרסים שלו למעלה מאינטרסים של אנשים אחרים.

התייחסותי: נכון לחלוטין.

שאלה: האם כאשר אדם טס הרבה ברחבי העולם, עוסק במוזיקה, באומנות? זה נקרא אגואיזם אם הוא לא מזיק בכך לאחרים, למה זה רע?

תשובתי: כאן אנחנו כבר נכנסים לתחום אחר לגמרי. מהו הייעוד של האדם, והאם הוא מבצע את התפקיד שלו מנקודת המבט של מערכת הטבע? יכול להיות שנדמה לו שהוא אדם רגוע ונורמלי, שלא עשה בחייו שום דבר רע. אבל למעשה הוא גרם נזק עצום לכל הטבע, כמו בורג במכונה גדולה מאוד שלא מסתובב ומשום כך המכונה מושבתת.

אז הוא עושה משהו או לא? הוא יכול לומר: "אני לא עושה כלום. מה אתם רוצים ממני?". אבל למעשה החשיבות שלו כזאת, שכל המכונה יכולה להיות לא שמישה, בגלל אותו בורג קטנטן שלא עושה את תפקידו.

שאלה: האם אתה סבור שכל אדם שחי בעולם הזה, גרם נזק כלשהו לטבע?

תשובתי: ללא ספק! מפני שכולנו נמצאים במערכת אינטגרלית. הטבע הוא מוחלט, אינטגרלי! כל החלקים שלו מקושרים בצורה הדדית. לכל אחד מהחלקים יש תכנית משלו, מטרה משלו, שמשתלבות בתוכנית הכללית ובמטרה הכללית של כל הטבע שנע כמו מכונה מורכבת ועצומה. וכל המנגנון של הטבע לוקח בחשבון את ההשתתפות של כל אחד מאיתנו.

שאלה: איזה נזק קונקרטי אדם רגיל שחי נניח באמריקה הלטינית, גורם לכולם? הוא לא שואב נפט, לא טס למדינות אחרות, אפילו לא משתמש בנפט הזה. איזה נזק יכול להיגרם ממנו?

תשובתי: הוא חלק אינטגרלי מהאנושות, חלקיק קטנטן שלה, בורג קטנטן. עליו ללמוד במה ואיך הוא צריך לפעול, כדי להיות מקושר עם האנושות כולה ולבצע את תפקידו. אם הוא לא מבצע את התפקיד הזה, אז הוא מזיק.

מתוך תכנית הטלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 23.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest