דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אנחנו יודעים לאהוב?

האם אנחנו יודעים לאהוב?

מתוך שיעור הכנה לכנס סנט פטרבורג

שאלה: בעיקרון, כולנו יודעים לאהוב. אחד אוהב ילדים, והאחר אוהב גבר או אישה. מדוע כשאנחנו מתאספים ביחד, כל כך קשה לנו להשקיע רגש, אף על פי שלכאורה יש לנו מטרה וכוונה?

תשובתי: מפני שכל הכוונות שלנו אגואיסטיות, מלבד העיסוק שלנו בחכמת הקבלה, ולכן הן תואמות לטבע שלנו, הן באותו הכיוון. כוונתי היא להרוות את צימאוני, אני לוקח ושותה. כלומר, אני משביע את רצוני והכוונה עוזרת למימוש הרצון.

ובמקרה הזה, להיפך. הכוונה הפוכה לרצון שלי. כלומר, אני משנה את הרצונות שלי בעזרת הכוונה לרצונות הפוכים, הופך אותם, ולכן, אנחנו הולכים נגד הטבע שלנו. זאת עבודה פנימית ענקית שדורשת מתח עצום, תמיכה מהסביבה וניסיון.

ואנשים מאבדים את העשתונות, הם אינם מבינים כיצד הם יכולים למצוא את דרכם. שבעה מיליארד תושבי כדור הארץ, כל המדינות והציוויליזציות פועלות בצורה אגואיסטית אחת כלפי השנייה. ולפתע אנחנו מדברים על כך שצריך בכל זאת לממש את המצווה מהתורה של "אהבת הזולת".

אבל כיצד? הרי אפילו בתוך הקבוצה קשה לעשות זאת, שלא לדבר כבר על מימוש בקנה מידה יותר גדול, בקנה מידה עולמי. אבל אחרת אנחנו לא נתקן את עצמנו, לא נשנה את עצמנו. או שנעשה זאת בעזרת הייסורים אם נחכה להם, או בעצמנו נמשוך עלינו את האור.

אם אנחנו נתמקד בפעולה הנכונה, כלומר, נתרכז ביחד בצורה מקסימלית, נתמקד בכוונה ובפעולה, אז אנחנו נוכל להצליח. העיקר הוא לבצע פעולה כזאת בפעם הראשונה. ואחר כך כבר מתחילים להבין כיצד זה קורה.

שאלה: מדוע אנחנו אוהבים ילדים? מה ההרגשה הזאת?

תשובתי: זהו אינסטינקט בהמי. כפי שחיה אוהבת את צאצאיה, כך גם האדם אוהב את ילדיו. ילדים זרים אתם לא אוהבים, אלא אתם אוהבים את הילדים שלכם. ותוכלו לאהוב ילד זר רק אחרי שתתקנו את עצמכם. וכך אנחנו מתקדמים.

כדי לזרז את התהליך הזה עלינו להתאסף ביחד ולתמוך אחד בשני. "להתאסף ביחד" נקרא, להשתדל לחבר את הכוונות והמאמצים המשותפים כדי להפסיק להרגיש את עצמנו, ולהתחיל להרגיש את כל היתר. אם תאלצו את עצמכם לעשות זאת, אתם תגלו שכל היתר כבר מזמן נמצאים בזה ומחכים רק לכם.

מתוך שיעור הכנה לכנס בסנט פטרבורג, 11.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לאהוב את החבר יותר מהבן שלי
איך לבנות אהבה מעל לאגו?
אהבה בכדורים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest