דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אנחנו זקוקים לפרעה המרושע?

האם אנחנו זקוקים לפרעה המרושע?

שאלה: מה קרה לעם ישראל בשבועות האחרונים שבהם התחולל המבצע הצבאי? נוצרה הרגשת אחדות כל כך מיוחדת, שזה מורגש כמו נס אמיתי.

תשובה: מתעורר כוח האחדות – הכוח העליון. הרי אנחנו חיים בתקופה, שכל המקובלים קראו לה "גמר התיקון", "הדור האחרון", "הגאולה השלמה".

האור העליון מתקרב אלינו ומעורר אותנו להתקשר עימו. אם אנחנו הפוכים מהאור, אנחנו מרגישים את התקרבותו בצורה שלילית. אבל אם אנחנו מחוברים, או אפילו במקצת שואפים לחיבור, אנחנו מרגישים את ההתקרבות של האור בצורה חיובית, כדבר טוב.

כדי לעזור לנו להתחבר בינינו תוך כדי התקרבותו של האור ולהידמות לו, שולחים לנו כל מיני אירועים. האירועים הללו יכולים להיות נעימים: חגיגה לאומית כלשהי, יום מיוחד. ויכולים להתרחש אירועים מצערים, כמו מלחמה.

אבל גם האירועים הטובים וגם האירועים הטרגיים קורים למען אותה המטרה – לדחוף אותנו לחיבור. ואז כל האור העליון יכול להתגלות, כל הכוח של הבריאה שמקיפה וסוגרת אותו לספֵרה אחת.

לכן ההתרשמויות באות משני הצדדים. מצד אחד, תחת ההשפעה של הסבל והבעיות, האדם הופך להיות רגיש יותר. אבל מצד שני, הרגישות הזאת מאפשרת לנו לתפוס באוויר את נוכחותו של הכוח המיוחד של האחדות – זהו הכוח העליון שהתקרב אלינו.

ואז כולנו מרגישים שנוצרה בארצנו אווירה מיוחדת ואנחנו קיבלנו מילוי מיוחד. השאלה היא רק איך אנחנו בעצמינו יכולים לפתח את ההרגשה הזאת עד המידה שכל המלחמות תיעלמנה.

לא יהיה צורך ללחוץ עלינו כדי שתחת לחץ חיצוני אנחנו נתקבץ יחד ונתחבר זה לזה בזכות החמאס. אנחנו חייבים להתחבר מתוך רצון, ואז לא יהיה צורך בכוח החיצוני של ה"רועה" שלוחץ עלינו ומחייב אותנו להתחבר.

זאת מערכת אחת שבה כל החלקים עובדים יחד, כמו שנאמר, שפרעה בעצמו קירב את בני ישראל לבורא. פרעה, זה כוח אחד שלילי כללי. ובקרוב אנחנו נראה כיצד כל העולם הופך לכוח אחד שלילי שמכוון נגד ישראל. הוא ילחץ עלינו מכל הצדדים על ידי כל האמצעים, כדי שאנחנו נרצה להתחבר בינינו.

התקרבות לבורא, פירושה, חיבור ברצון אחד כללי, כאיש אחד בלב אחד, במטרה לממש את הכלל: "ואהבת לרעך כמוך". האם אנחנו זקוקים לפרעה המרושע לשם כך? כל העולם נקרא "פרעה", הרי בכל המדינות גוברת האנטישמיות, ואף אחד לא רוצה לעזור לישראל.

עתה חזרתי ממסע בדרום וצפון אמריקה ואירופה, ואני יכול להעיד שקודם מעולם לא הרגשתי שנאה כוללת כזאת כלפי יהודים. כולם סבורים שעם היהודי הוא המקור לכל הצרות, ואין לו מקום בעולם מפני שהוא גורם סבל לכולם.

אני ביקרתי בארצות הברית באותם הימים כאשר במיאמי נרצח רב. פשוט ניגשו אליו ברחוב, ירו בו, והמשיכו הלאה. ואתם חושבים שהדבר גרם לסערה בציבור? הכול עבר בשקט, כאילו כולם מסכימים עם זה.

בחדשות מדברים רק על זה שישראל מפציצה את עזה והורגת ילדים פלסטינאים. ועל זה שמשגרים רקטות על שטחה של ישראל, לא אומרים מילה. סיכום החדשות: כמה בתים ישראל הרסה וכמה אנשים הרגה. ומה קורה בשטח ישראל בזמן ירי הרקטות והפיגועים, על זה בכלל לא מדברים.

או שנחשב שזה מגיע לישראל, או שבכלל אף אחד אינו יודע שמפציצים אותנו, כאילו אין שום חמאס ואין אלפי רקטות שהוא שיגר על ישראל.

זה פשוט מדהים איך כל החדשות מסוננות. וזה לא מתוך כוונה רעה של מישהו, לא סתם מתוך רצון לעוות את העובדות. חדשות כאלה רצות בכל הערוצים, ודווקא בצורה כזאת העולם רואה את מה שמתרחש!

העולם מעריך את המצב בצורה מאוד פשוטה: עם ישראל חייב להיות הכוח הטוב והמועיל שמארגן ומאחד את העולם, שמביא אותו לחיבור, להרמוניה של כל חלקי הטבע – ובמקום זה, עם ישראל גורם לצרות בכל העולם. הוא המקור היחיד המרכזי של הרוע בכל העולם.

בכל אדם בעולם הזה יש הרגשה פנימית כזאת, ואי אפשר לשכנע אותו שהדבר הוא לא כך. הידע הזה מוטבע בו כאבן השתייה. לכן, לעם ישראל לא נשאר שום דבר אחר חוץ מלמלא את תפקידו כלפי כל העולם.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 425, 12.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עבור מה שונאים את היהודים?
לא צריך פרעה חדש בשם "חמאס"
הגורל קישר בינינו, וזה בלתי הפיך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest