דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האישה – מקום לשינויים

האישה – מקום לשינויים

כדי להשפיע על הגברים בשלמות ובחוזקה, גם הנשים צריכות להתחבר. אך להתחבר מתוך הבנה של עקרונות העבודה ומתוך הידיעה מה בדיוק לדרוש מהגברים. ולשם כך עליהן לדעת מהו המאור, שהגברים מושכים, ומה עליו להוליד.

האישה ברוחניות היא כוח גדול יותר מהגבר. הגבר הוא סתם כוח, מסך, ואילו האישה היא המקום שבו מתרחשים שינויים שונים. היא מולידה את המדרגה החדשה ומטפלת בה. עיבור, יניקה, מצב הגדלות – כל אלה נמצאים בחלק הנשי של הנשמה הכללית או הפרטית. ואילו הגבר רק מביא את האור. נאמר שהוא "מביא את הלובן", וכאן התפקיד שלו כביכול מסתיים. לאחר מכן, הוא נמצא בתוך אימא ודרכה מספק כוחות להתפתחות הנשמות. כך שלצאצאים הכול מגיע דרך האימא, דרך החלק הנשי. כל ההתפתחות הרוחנית באה דרך האישה, ודווקא החלק הנשי מוליד את הנשמות.

על כך נאמר גם בתורה. למשל, "אברהם" ו"שרה" הם שני חלקי הנשמה, שמולידים את הנשמה הבאה, את מצבם הבא, שנקרא "יצחק". ממי הוא נולד? – כמובן, משרה.

עלינו לתפוס את מה שקיים בטבע. כשנגיע להתאמה עם הטבע הגשמי, נגיע ממנו לטבע הרוחני, ובזכות זה נצליח ולא נגרום לעצמנו נזק. ולהיפך, ככל שנגרום ליותר נזק על ידי הכניעה לגחמותיו של האגו שלנו, ככל שנצעק יותר על "השוויון", שלמעשה הורס את המשפחה ואת החברה, כך הסיכויים שלנו קלושים יותר. יכול להיות שפוליטיקאי כלשהו ירוויח מזה, אך לא החברה.

מתוך שיעור בנושא "האישה", 06.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
רצון נשי וכוונה גברית
על שוויון ועל עליונות
ההשקעה הנשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest