דף הבית / משבר עולמי / האינטרנט כמנגנון שליטה

האינטרנט כמנגנון שליטה

ההיסטוריה האנושית כולה היא ההיסטוריה של התפתחות האגו. היום אנחנו רואים במו עינינו שהאגו אינו יכול יותר לספק את האדם. פעם יכולתי להתפתח, רציתי מכונית, יאכטה, מטוס וכן הלאה. אך עכשיו לא מתעוררים בתוכי רצונות מלאי תקווה. התענוג שלי הוא המילוי ברצונות החדשים, אך כבר אין לי מילוי. אם אינני מרגיש מילוי בתוך הרצון, אז גם אין חיים, וזה נקרא שהרצון מת. ואז, מחוסר ברירה, אני מוכן אפילו למות, העיקר לא להרגיש ריקנות. זוהי הנוסחה הנצחית שעל פיה אנחנו מתקדמים.

בזמננו, האנושות יוצרת בתת-מודע בעיות ובלבול רק כדי לא להרגיש את החלל שבפנים. בני האדם מוכנים להילחם, לעשות מהפכות, העיקר להרגיש מילוי כלשהו, אפילו אם הוא שלילי. למשל, אם אין לי תיאבון, אני לוקח משהו חמוץ, כדי שלאחר מכן ארצה לאכול ולקבל תענוג.

אם לא נכיר את הדרך הנכונה, הגישה הזאת תוביל אותנו למלחמות, והאנשים ילכו ויילחמו ולו רק בכדי שלאחר מכן הם יוכלו להרגיש שעכשיו לפחות יש בשביל מה לחיות. באמת, מדוע לא להילחם קצת, כדי להתרגש, להתחדש? זוהי בעיה רצינית ביותר. הממשלות והתקשורת מודעות לכך היטב, לכן הן מנסות לבלבל את האוכלוסייה, לספק לה גירויים שונים שיעוררו את האנשים לעסוק במשהו וליהנות מכך. אחרת האנשים יעמדו מול ריקנות, ויתחילו להרוס את הממשלות, לשבור את הגבולות ולהרוג את עצמם מחוסר אונים. כבר לא יהיה ניתן לשלוט בהם. כיצד אפשר לשלוט באדם שלא אכפת לו מכלום, שאינו נהנה מכלום?

לכן עלינו להבין שעושים עם החברה מניפולציות גדולות, כולל דרך רשת האינטרנט. לא במקרה היא זכתה להתפתחות כזאת, לא במקרה היא כל כך נגישה לכולם. זה לא בשבילנו, זה כדי לשלוט בנו. רק בצורה כזאת אפשר היום לשלוט באנשים, לסובב אותם ולהראות להם "מקורות הכנסה" נוספים, כלומר מילויים. אחרת האדם יהיה מוכן לכול, רק כדי לקבל מילוי, ואם אין מילוי – לא חשובים לו החיים.

מתוך שיעור על עקרונות החינוך הגלובלי, 21.03.11

ידיעות קודמות בנושא:
עידן השובע
עוד לא מצאתם גלובוס אחר?
אדם או אוגר שמסתובב בתוך גלגל?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest