דף הבית / אקטואליה / האיום של צפון קוריאה

האיום של צפון קוריאה

ידיעה: העימות בין צפון קוריאה וארה"ב "מתלהט". כל הכותרות הראשיות מדווחות על המתרחש: צפון קוריאה מבצעת ניסויים גרעיניים בטילים בליסטיים, ומנהיגה קים ג׳ונג און, מאיים בתקיפה גרעינית על ארה״ב. טראמפ שב ומזהיר ש"מי שיפגע בנו יתחרט ומהר״.

שאלה: מה לדעתך ניתן לעשות? האם זו תחילתה של מלחמה גרעינית עולמית?

תשובתי: אינני בקיא בפרטים ולכן אינני מעוניין לדון בזאת. במהלך כל ההיסטוריה לא היה דיקטטור שנקט במדיניות של התאבדות, בין אם זה מוסוליני, היטלר, סטלין, פידל קאסטרו או אחרים. מנהיג מדינה מוקף באנשי צבא ואישים פוליטיים שמבינים היטב את משמעות הלחיצה על ״הכפתור האדום״, הם לא יאפשרו לו לנקוט בצעד כזה.

הערה: הוא לא ירצה לאבד את השלטון.

התייחסותי: הוא יאבד את הכול, לא רק את השלטון. אם מנהיג צפון קוריאה יתקוף את ארה״ב, הכוחות האמריקאים יתקפו את ארצו ולא יישאר ממנה כלום.

רק אידאולוגיה חזקה מאוד, יכולה להוציא מנהיג מדעתו ולהקריב את עצמו למען "התעלות רוחנית" מיוחדת, כדוגמת השהידים המוסלמים, אם כי היום גם מנהיגי מדינות ערב, כבר חושבים אחרת.
הקהילה העולמית מבינה את חומרת המצב, ועוקבת בצורה קפדנית מאוד אחרי ההתפתחויות, לכן איני סבור שהאיומים ממשיים. כל ההצהרות הן רק למראית עין של האנשים סביבם, על מנת לאחוז בשלטון. זהו משחק הדדי, ושני הצדדים, גם טראמפ וגם קים ג׳ונג, יוצאים נשכרים ממנו.

שאלה: האם התכנית העליונה תאפשר מלחמה גרעינית?
תשובתי: בעל הסולם תיאר בכתביו מלחמות עולם שלישית ורביעית ואף פצצה גרעינית, לכן זה בהחלט אפשרי. עם זאת רצוי לחשוב שאנחנו העוסקים בחכמת הקבלה, מטים את העולם לכף זכות במידה מסוימת.

אני מסיק זאת מהאופן שבו נכנסנו לבחינת הלימוד והמימוש של מדרגה רוחנית ממשית. דרך לימוד ״תפיסת המציאות", הנושא שאנו עוסקים בו כעת, אנחנו נכנסים למדרגה הרוחנית.
אם נותנים לנו אפשרות כזו להתקדם, זה מצביע על כך שיש לעולם פוטנציאל חיובי משמעותי, ולכן אני סבור שצפוי לנו עתיד טוב יותר.
מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 10.8.2017

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest