דף הבית / קבלה ומדע / טבע / האיום המיידי על המגוון הביולוגי

האיום המיידי על המגוון הביולוגי

laitman_2008-11-13_6710.jpg

חוות דעתו של א. גִילְרוֹב, פרופסור באוניברסיטת מוסקבה: האקולוגים אומרים שהקצב והמימדים הנצפים של ירידת המגוון הביולוגי, דומה לאלה שליוו את הכליה הגדולה ההמונית של העידנים הגיאולוגיים הקודמים. ידוע על חמש כליות כאלה: הראשונה הסתיימה לפני 443 מיליון שנה. האחרונה התרחשה כבר בתקופת הקרטיקון, לפני 65 מיליון שנה, תוך 2.5 מיליון שנה נכחדו 40% מכל הזנים ו- 75% מכל המינים. כל חמשת הכליות ההמוניות הקודמות התרחשו כתוצאה מאסונות הטבע. אבל אסונות הטבע הסתיימו והחלה התיישבות חדשה על ידי אורגניזמים במקומות המשכן. היה להם היכן להשתקע, לחיות ולהתפתח.

המצב הנוכחי שונה במהותו. הסיבות לכליה הנוכחית קשורות עם ההצלחה האבולוציונית הבלתי רגילה רק של מין אחד – Homo sapiens. הכמות שלו אינה תואמת למידות שלו ולמאפיינים של מחזור החיים, ההשגה המאוחרת של הבגרות המינית, הפוריות הנמוכה וכדומה. אך הודות ליכולת התחרותית הבלתי רגילה שלו, המאופיינת על ידי ההתפתחות המוחית, האדם השיג לא רק את כל הקופים, אלא גם את כל היונקים.

השמדתם על ידי האדם של קהילות הצמחים ובעלי החיים הטבעיות, כדי לטפח בשטחים הפנויים את התרבות היחידה הרצויה לו, זאת הסיבה העיקרית של המשבר של המגוון הביולוגי. אבל אפילו על ידי נקיטת האמצעים לשמירה על המינים שנותרו, אין להם היכן להתיישב.

תגובתי: אין לכך פתרון הגיוני, אבל אם אנחנו נשיג איזון עם הטבע בקשר הדדי אינטגרלי בינינו, לא נהווה גידול סרטני הבולע הכול מסביב, אז הטבע ישחזר את עצמו בדרגות הנמוכות יותר.

ידיעות קודמות בנושא:
לנו לא אכפת…
הטפיל הנבון
כדי שלא ניכָּחד כמו הדינוזאורים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest