דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האחריות על החיבור

האחריות על החיבור

מהסתרה ל"סוד גלוי"

אלפי שנים של הסתרה עטפו את חכמת הקבלה במסך עשן של איסורים. מה לא אמרו על חכמת האמת: שהיא מיועדת רק ליחידי סגולה, שהיא עוסקת בקמעות ובכישופים, שיכולים ללמוד אותה רק בתנאים מאוד מסוימים. כל הסטיגמות האלה מופרכות היום, והמקובלים פותחים את השערים ומזמינים את כולנו לטעום מחכמת החיבור. היום, במיוחד על רקע תותחי המלחמה, הגיע הזמן להגיד חד משמעית: אנחנו זקוקים לחיבור כמו אוויר לנשימה, וחכמת האמת היא האמצעי להגיע אליו.

האחריות על החיבור

"שמח אני שנבראתי בדור כזה, שבו מותר לפרסם את חכמת האמת", כותב המקובל הגדול של דורנו, בעל הסולם. "ואם תשאלני מנין אני יודע שמותר הוא", מוסיף ואומר, "אשיב לכם שזה תלוי במצב של הדור שלי".

יש לנו אחריות היסטורית וקיומית שאי אפשר להמעיט בחשיבותה –

אחריות על החיבור ועל האחדות שלנו כעם.

עלינו לפתוח את הלב זה לזה. רק כך נשמור על החיילים שלנו, על הילדים, האבות והבעלים שלנו, על העם ועל כל העולם.

הכול תלוי בנו

המלחמה בעזה רק מדגישה לנו שההכרעה תלויה בנו. כלפי חוץ, עלינו לחתור למוטט את מערכת הטרור שבנה החמאס, הקם להורגך השכם להורגו. אבל כלפי פנים, קיבלנו הזדמנות להתאחד כאיש אחד בלב אחד, להיות בשלום בתוכנו ועם העולם, ולזכות להערכה מצד כולם. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות אדישים זה לזה, כמו שקורה לפעמים בקרב בני מדינות אחרות…

אם נדע להתאחד בינינו, אם "נקבל עלינו מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך; ונכוון לאהוב כל אחד מישראל כנפשו", כפי שמבקש מאיתנו האר"י הקדוש בספרו "שער הגלגולים" – שום כוח בעולם לא יוכל לנו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest