דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האחדות היא ערובה לניצחון, חלק ג'

האחדות היא ערובה לניצחון, חלק ג'

שאלה: איך התרבות הכלל עולמית השפיעה על עָם ישראל ומה אנחנו צריכים לשחזר בנו מהרוח הקדומה שלנו?

תשובתי: בתקופת הגלות, עָם ישראל, במשך אלפיים שנה, התפתח יחד עם כל העמים האחרים והעביר להם הרבה מאוד מהתרבות שלו, מהחינוך שלו, כולל לוח השנה, חלוקת השבוע לימי עבודה ומנוחה של סופי שבוע, ועוד הרבה דברים אחרים.

אבל בימינו אנחנו התפתחנו עד למצב מיוחד, כאשר כל האנושות חייבת להפוך להיות מחוברת לאחד שלם. כי אנחנו נעלנו את עצמנו לרשת אחת סביב כל כדור הארץ, כאילו שחיים בכפר קטן אחד. במקרה כזה, כל האנושות גם צריכה להתחבר, ולא רק עָם ישראל. אחרת, לעולם לא יהיה עתיד.

לא רק אירופה חייבת להתאחד לאיחוד אחד, דבר שלא מצליח לה, אלא כל העולם צריך להפוך לאיחוד אחד. אבל במקום זה מופיעים יותר ויותר סכסוכים ועימותים. רוסיה ואמריקה שוב חוזרות למלחמה הקרה, רק שלתוכה נמשכות ונשאבות גם סין ואמריקה הדרומית. מדינות ערב נמצאות במצב של עוינות ושנאה כלפי ישראל וביניהן. בכל מקום מתקיימים סכסוכים.

כך פועלים הכוחות שרוצים להרחיק את המדינות זו מזו. אבל כמו כן, יש כוח אחד כללי שקושר את כולם יחד. יוצא, שהעולם זקוק לאיחוד, זו היא המגמה הכללית שלו. כל הטבע, בסופו של דבר, מגיע לאיזון ומתחבר.

אבל עָם ישראל אינו מוליך את כוח האיחוד לעולם. כוח האיחוד, זה כוח האור. כתוב, שנברא היצר הרע, הרצון האגואיסטי שמפריד בין בני אדם, ובנוסף אליו ניתנה גם התורה, האור שמחזירו למוטב.

תורה, זהו אור מיוחד שמתקן את כוח הפירוד של בני האדם לכוח שמחבר ביניהם. זהו הכוח שנמצא בתורה, הכוח של האור העליון. אנחנו מסוגלים למשוך את הכוח הזה. זוהי אנרגיה חיובית שקיימת בטבע, רק שצריך למשוך אותה.

אם אנחנו לא מושכים את הכוח הזה לעולם, אז הוא יבוא להכחדה שלו, למלחמות גלובליות ולייסורים נוראיים. ואומות העולם מרגישות את זה וכבר עכשיו מתחילות להאשים את ישראל, בכך שמצביעות עלינו כעל האשמים בכך שהעולם סובל.

שאלה: אתה רוצה לומר, שמכיוון שעָם ישראל לא לומד תורה, הוא לא נותן לאור להיכנס לעולם?

תשובתי: תחת המושג "תורה" מתכוונים לחכמת הקבלה, שזה החלק האמיתי והפנימי של התורה. צריך פשוט ללמוד כיצד בנוי העולם, כיצד בנוי האדם, איזה אור אנחנו צריכים למשוך, כיצד מושכים אותו. אבל בעיקרון, מדובר על חיבור בין בני אדם.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 470, 11.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
האחדות היא ערובה לניצחון, חלק ב'
האחדות היא ערובה לניצחון, חלק א'
פרס נובל, זה לא "אור לגויים"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest