דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האחדות היא ערובה לניצחון, חלק ב'

האחדות היא ערובה לניצחון, חלק ב'

שאלה: איזה פילוג התרחש בעָם ישראל בזמן מלחמת המכבים, שאליה קשור חג החנוכה?

תשובתי: זו הייתה תקופה קשה מאוד. האגו שלנו כל הזמן גדל ואנחנו נאלצים להתגבר עליו. באותו הזמן אנחנו לא הצלחנו לגבור על האגו שלנו בכמה שלבים, ולכן הגיעה התחושה ה"יוונית" הזאת, שלא כדאי כל הזמן לנהל את המאבק הפנימי הזה ולהתחבר עם הכוח העליון, אלא אפשר לחיות חיים גשמיים פשוטים, כפי שזה נוח לגוף שלי וכפי שעושים את זה כל יתר אומות העולם.

זו נקראת גישה "יוונית". היוונים שבאדם אומרים לו: "העיקר, זה החיים הגשמיים! אנחנו נבנה בתים יפים, נחגוג ונהנה מהחיים. תצטרף אלינו!".

היוונים לא התכוונו לשעבד את עָם ישראל, הם רק רצו שהעָם הזה, שהיה פעם גדול וחזק, יהפוך להיות כמו כל יתר העמים. היוונים היוו את האנושות כולה של אותם הזמנים, את החלק המתקדם ביותר שלה.

אבל ברגע שהיהודים קורעים ומנתקים את החיבור שלהם, הם גורמים לעצמם כל מיני צרות, כולל גם מהיוונים. אם אנחנו שייכים לעָם ישראל, אז לא יכולים לקרוע את הקשר בינינו ואת הקשר עם הכוח העליון ולהתחיל לחיות כמו היוונים. לא יאפשרו לנו את זה, ובהכרח משהו יקרה.

העולם פתאום ירגיש שאזלה לו האנרגיה הפנימית שלו, האור הפנימי. הרגשה כזאת מופיעה אצל כל אומות העולם ולא רק בעָם ישראל, כי כולם יפסיקו לקבל דרכו את הכוח המיוחד. לכן יבואו כל מיני בעיות וצרות ואומות העולם יאשימו בהן את עָם ישראל.

זה יחייב את עָם ישראל להתחבר ולהתאחד שוב, להתלכד יחד, כמו כבשים כשרואות את הזאבים. ברגע שאנחנו מתאחדים, אז דרכנו שוב מתחיל לזרום האור העליון לעולם והכול נרגע.

הכול נהייה רגוע, הלחץ על ישראל נעלם, בתוך ישראל יורד המתח ושוב חוזרות המחלוקות. אנחנו שוב מפסיקים לדאוג לחיבור ולאיחוד שלנו, מתפרדים ומזמינים גל חדש של צרות.

כך הגלים האלה באים בזה אחר זה. תקופה מסוימת אנחנו מתאחדים ומתחברים, בזה עושים טוב לעצמנו ולעולם כולו. אבל אחר כך שוב מתרחקים זה מזה, שמזה נהיה רע גם לנו וגם לכל שאר העולם. ולכן העולם הממורמר בא אלינו ומוסיף לנו ייסורים, בכך שמאלץ אותנו להתחבר שוב.

אנחנו מתלוננים שההיסטוריה הזאת חוזרת לאורך כל הדרך שלנו, כל אלפי השנים, בכל הדורות, אבל הסיבה מסתתרת בנו עצמנו. המלחמה מתלקחת מפני שמתנגשות שתי גישות: הגישה הקדומה של עָם ישראל והגישה של כל שאר העמים, שאותם בסיפור של חנוכה מייצגים היוונים.

בכך שהגישה ה"יוונית" הזאת חודרת לתוך עָם ישראל, היא יוצרת בתוכו פילוג, וזהו אותו המצב שבו אנחנו נמצאים היום! כביכול ישנו עָם ישראל בארץ ישראל, אבל זה לא עָם, כי אם בינינו לא קיים החיבור, אז אנחנו פשוט אוסף של גולים, קיבוץ גלויות.

ולכן, לא רק שאנחנו לא יכולים להוליך לעצמנו את האור, את האנרגיה הפנימית, הביטחון, הבריאות, הכוח, האור, שעל ידו נקבע הכול בחיים שלנו, אלא גם לא מעבירים דרכנו את האור הזה לעולם כדי להאיר את כל יתר העמים.

היום אין לנו כוח, מפני שאין בינינו איחוד. ולכן אנחנו לא יכולים, לא למשוך את האור לעצמנו וגם לא להפיץ אותו דרכנו לכל העולם. אין בנו את אותו האור שאנחנו צריכים לחלק לעמים אחרים, ולכן הם מאשימים אותנו בכל הצרות והאסונות שלהם.

כי כל הייסורים שהם חווים, נובעים מאותה ההרגשה שהם היו צריכים לקבל משהו טוב מעָם ישראל, אבל לא מקבלים. צריך לשמוע לְמה שהם אומרים. אין עָם בעולם שלא יבוא בטענות לעָם ישראל, החל מהמדינות באמריקה הלטינית ועד יפן, מאוסטרליה ועד איסלנד. ואנחנו רואים, עד כמה בתקיפות הם דורשים. וככל שיהיה רע יותר לעולם, כך הדרישות האלה כלפי ישראל תהיינה חזקות יותר.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 470, 11.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
האחדות היא ערובה לניצחון, חלק א'
המנווט שעומד בדרך אל האור
מלחמת המכבים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest