דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האותיות החשוכות שנושאות את האור

האותיות החשוכות שנושאות את האור

כל ההשגה היא פנימית. מחוץ לנו אין שום דבר. כל מה שנראה לנו מסביבנו הוא סתם דמיון זמני; גם העולם המדומה הזה, ואפילו העולם הרוחני. אך בעולם הרוחני אנחנו לפחות מודעים לכך שנדמה לנו שיש משהו בחוץ, מפני שהאגו שלנו דוחה את זה. וככל שאנחנו מסוגלים לעשות צל על האגו שלנו, להסתיר אותו, לשנות את הכוונה שלו לכוונה על מנת להשפיע – כך אנחנו מחברים את הכלים הזרים הללו לעצמנו, בהתאם לכלל "ואהבת לרעך כמוך" שהוא הכלי לקבלת האור.

והסמל של כל התיקונים הללו הוא הסוכה, שמראה לנו כיצד בונים את הצל. האדם הפנימי שלנו יושב בתוך הסוכה, לוקח איתו את ארבעת המינים, ששלושה מהם (הלולב, ההדס והערבה) מסמלים את זעיר אנפין, והרביעי (האתרוג) מסמל את המלכות. האדם מחבר אותם יחד ומנענע אותם: ימינה, שמאלה, קדימה, אחורה, מעלה ומטה, לכל ששת הכיוונים שמקבילים לשש הספירות של זעיר אנפין (ו"ק). והאדם נמצא בתוך הסוכה, ששלוש הדפנות שלה מסמלות את שלוש הספירות: חסד, גבורה, תפארת (חג"ת). הנצח הוא הסכך וההוד הוא הקרקע.

משמע, שהאדם כולו מתאחד עם זעיר אנפין שמציג לו את תכונות ההשפעה הנעלות. האדם מתחבר עם כל התכונות הללו בכל הכיוונים, כלומר עם כל התכונות של ו"ק דזעיר אנפין, והוא בעצמו מהווה את המלכות – ובצורה כזאת הוא מתקן ומאחד את כל התכונות האלה יחד.

וכל זה – רק על ידי הצל: הצל המסתיר או הצל המגלה.

הצל המסתיר הוא אותו הצל שאיתו אנחנו עובדים נגד היצר הרע שלנו, הרצון לקבל. ואילו הצל המגלה זה כשאנחנו בעצמנו כותבים את כל אותיות העבודה שלנו, כמו בדיו שחורה על רקע לבן. וכך אנחנו בונים צורות שונות של הסתרה, שדומות לאור, עד שהחושך יהיה כולו דומה לאור, בזכות בניית הצללים השונים (למשל, צל בצורת כנפיים).

האדם לא מתחבר אל האור, אלא לצורות שלו, על ידי זה שהאדם מסתיר את עצמו מהאור ובונה מהצל צורות דומות לאור, להשפעה. זאת העבודה שלנו, עד שמכל הצללים, מכל הצורות של החושך, של האותיות, של הזיווגים דהכאה עם האור – נגיע להשתוות הצורה ולזיווג איתו. ובסופו של דבר, כל החשכה תאיר כמו האור.

העבודה שלנו היא ליצור את הצורה של החושך, את צורת האותיות, על ידי קווים ועיגולים שחורים, שיהיו דומים לאור. לכן הסמל של כל התיקונים הללו הוא הסכך, וכל העבודה שלנו היא לדעת כיצד לבנות מעלינו את הסכך הזה ולשבת בצילו, ודווקא בזכות זה אנחנו משיגים את האור.

כל האור המקיף שמגיע אלינו ונשאר למעלה מהסכך, פועל בתוכנו, בתוך הסוכה, כך שצורות החושך מאירות לנו כמו האור.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 12.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תגיד לי איזה מסך יש לך
ארבעת המינים
הנסתר יתגלה, והגלוי יהפך לנסתר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest