דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור עובד ללא ימי מנוחה

האור עובד ללא ימי מנוחה

שאלה: איך אפשר למדוד עד כמה האור המחזיר למוטב משפיע עלינו?

תשובתי: אי אפשר בינתיים למדוד באופן מדויק את השפעת המאור, כי לאדם אין עדיין לשם כך מכשירים, כלים. הבעיה כאן היא לא באור ובמדרגה העליונה, אלא באדם עצמו.

אפשר לומר, שבמידת ההשתוקקות שלו, כך הוא מקבל את השפעת המאור המחזיר למוטב. אבל את ההשתוקקות שלו האדם לא יכול למדוד, אף על פי שזה הרצון שלו עצמו, המאמצים שלו, מידת המתח שלו. מפני שהוא כל הזמן נמצא בעליות ובירידות, ואינו מסוגל לספור את הרגעים האלה ואת המאמצים שלו, גם אלה שבהכרה וגם אלה שבתת-הכרה.

כל זה, בסופו של דבר, מצטבר יחד. זהו תהליך מצטבר, כמו שאומרים: "פרוטה ופרוטה מצטרפת לחשבון גדול", וכאשר בסופו של דבר מצטבר חשבון גדול, האדם מרגיש איך מגיעה עוד מנה של האור המחזיר למוטב.

האמת, שהאור כל הזמן משפיע עלינו, אבל אנחנו מרגישים את ההשפעה הזאת רק לאחר שמתמלאת מידה מסוימת ומושגת דרגה של הרגישות שלנו. לכן נדמה לנו, שהמאור מגיע במנות בודדות. אבל בעצם הוא משפיע כל הזמן על האדם.

המאור משפיע אפילו כשאנחנו לא חושבים עליו ומתפתחים בדרך טבעית. יוצאות ה"רשימות" הבאות ועליהן משפיע האור, אחרת הן לא היו מתממשות ואנחנו לא היינו מתפתחים. על ידי המכות של החיים אתה נעשה יותר חכם, יותר מבין, הופך להיות קרוב יותר להשפעה, מוכן לוותר. כלומר, ה"רשימות" יוצאות ללא הפסקה וה"אור המקיף" פועל עליהן.

אבל המאור המחזיר למוטב, זה המאור שאתה בעצמך משתוקק אליו ומבצע במיוחד פעולות, כדי שהוא ישפיע עליך לזרז את היציאה הטבעית של ה"רשימות" ושל השפעת המאור. אף על פי שהפעולה היא אותה הפעולה, רק שההבדל הוא בכך, האם זה נעשה לפי הזמנה ודרישה שלך או מתוך עצמו.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 10.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לשנות את כללי המשחק
"איש האור"
ארבעה צעדים עד האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest