דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור משפיע על כל רצון

האור משפיע על כל רצון

כנס חרקוב. שיעור מס' 5.

שאלה: האם בניסיונות שלנו להתחבר אנחנו מושכים את האור העליון שמאיר בנו את היצר הרע שמביא אותנו לייאוש, ל"שער הדמעות"? האם בזה אנחנו מעלים מ"ן ועוברים למדרגה הראשונה, או בכך שאנחנו מנסים להתחבר, אנחנו מושכים אור והוא כבר מתקן אותנו?

תשובתי: לכל הבקשות שלנו קיימת תגובה מצד האור. לכולן! נאמר, שאפילו אם גנב מבקש מהבורא בזמן עבודתו שהוא יעזור לו לגנוב, אז גם זו תפילה וגם עליה האור מגיב. האור משפיע על כל רצון שלנו.

אנחנו נמצאים בעבודה בלתי פוסקת עם האור. כל בני האדם, ללא יוצא מהכלל! מפני שהרצון של כל אחד והאור נמצאים בנפח אחד קבוע. האור כל הזמן משנה את הרצונות האלה, והם, בכך שמשתנים, מזמינים אור חדש וכולי.

אבל אנחנו רוצים מתוך בחירה להשתוקק אל האור כדי לקבל את צורתו. לא למלא את הרצונות שלנו כמו אותם הגנבים, אלא לקבל את צורתו, צורה של השפעה.

לשם כך אנחנו צריכים להיות דומים לאור לפי הצורה, כלומר לנסות להפוך את הרצונות שלנו למחוברים יחד.

לא להצליח לעשות, אלא לנסות! כי אנחנו הרי לא יכולים לעשות זאת. אבל כל הניסיונות שלנו צריכים לשכנע אותנו בכך, שמצד אחד, אנחנו לא יכולים להתחבר יחד, ומצד שני, אנחנו מאוד רוצים את זה.

בתחילת הניסיונות שלנו זה לא קיים. אבל במידה שאנחנו מגבירים את הניסיונות, בו זמנית מחזקים את הערבות ההדדית, את החשיבות של העבודה הזאת, שמושגת בכך שאנחנו כל הזמן חושבים שבזה נעשה נחת רוח לבורא, ואז במקרה כזה האור פועל ומשפיע עלינו וכבר לא עוזב אותנו. הוא אוסף אותנו, לא נותן לנו להתייאש. הוא יוצר ייאוש גדול מאוד יחד עם נכונות מלאה להשיג את הסוף, בתוכנו נולדות בו זמנית שתי תכונות הפוכות. זה בלתי אפשרי!

כלומר, איני מסוגל לעשות כלום, אלא רק אם האור יעזור לי, רק אז משהו יתרחש איתי. הוא בהכרח יעזור לי! ואני בהכרח אשיג את כל זה. אבל אני בטוח לחלוטין שלא אוכל. כאלה תכונות הפוכות מופיעות בנו.

העולם שלנו הפוך לעולם הרוחני. אנחנו בכלל לא מתארים איך דבר כזה יכול להיות באדם אחד: במידה שהוא מתקרב לאור, מופיעות בו שתי תכונות הפוכות. האור והרצון עומדים זה מול זה. באדם בו זמנית מופיעים מצבים, הרגשות, הבנות, הפוכים ובלתי אפשריים לחלוטין. וכשהם משיגים את הניגודיות המקסימלית שלהם, אז האור יוצר ביניהם מגע.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס חרקוב, 18.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
איך לחייב את הבורא לעזור לנו?
צרכנים של האור העליון
איך לבקש אור?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest